Anul trecut, piața tabletelor a continuat să crească, însă într-un ritm mai mic decât s-a întâmplat în primul an de pandemie.
Cu 46 de milioane de unități livrate în ultimul trimestru din 2021, piața de tablete a ajuns, pe întreg cursul anului trecut, la 168,8 milioane de tablete livrate de toți producătorii.
În creștere de 3,2% pe întreg anul trecut, aceasta și-a încetinit ritmul de creștere, comparativ cu 2020, un an în care lucrul de la distanță, forțat de pandemie, a împins de la spate PC-urile și tabletele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Trimestrul patru a adus o scădere cu 11,9% față de aceeași perioadă a anului anterior. Însă, ținând cont de rezultatul anual în contextul crizei de cipuri, analiștii consideră 2021 un an foarte bun pentru producătorii de tablete.
Apple rămâne liderul pieței și chiar crește în 2021 mai mult decât Samsung, care ocupă al doilea loc pe piață. Compania americană are acum o cotă de piață de 34,2%, în vreme ce coreeni dețin 18,3% din piață.
Apple și Samsung sunt urmați de Lenovo, Amazon și Huawei. Pe de o parte, Lenovo și Amazon înregistrează creșteri importante și dețin 10,5% respectiv 9,5% din piață.
De partea cealaltă, Huawei suferă aprig de pe urma interdicțiilor care i-au fost impuse de Statele Unite și pierde 32,1% din cota pe care o avea în 2020, rămânând acum la 5,7% din piață.