În primul trimestru al anului, piața tabletelor a înregistrat un nou regres important, care o aduce la un nivel scăzut, ce nu a mai fost văzut de peste trei ani.
31,7 milioane de tablete au fost livrate în primul trimestru al acestui an, conform unei analize Canalys. Cifra reprezintă o scădere de 18 procente față de aceeași perioadă a anului trecut.
Este cel mai redus nivel pe care această piață l-a înregistrat din primul trimestru al lui 2020.

Dincolo de scăderea așteptată pentru perioada care urmează sărbătorilor de iarnă, analiștii spun că aceasta a fost mai mare decât se așteptau, chiar și în actualul context economic. Tabletele se numără printre dispozitivele cărora oamenii le alocă o foarte mică prioritate la achiziție în această perioadă.
Au scăzut toți mari producători. Apple se menține lider, după o scădere de 17%. Cu 12,35 de milioane de iPad-uri livrate, Apple are acum o cotă de piață de 38.9%.
Deși a scăzut mai puțin, 14,4%, Samsung rămâne departe în urma Apple, cu o cotă de 21,2%, după ce a livrat 6,72 de milioane de tablete.
Amazon a scăzut cu aproape 30%, Lenovo cu 37%, iar Huawei, care a pierdut deja o mare parte din cotă anii trecuți, mai scade cu încă 4,3%.
Piața tabletelor are un nou-vechi jucător în Google, care tocmai a prezentat Pixel Tablet. Google a renunțat să mai producă tablete în urmă cu câțiva ani, apoi s-a răzgândit și a decis să revină pe această piață.