Izolarea socială a ajutat piața tabletelor să înregistreze cele mai bune vânzări din 2013, după un trimestru dominat, din nou, de Apple.
În primul trimestru al anului, conform IDC, au fost vândute 39,9 milioane tablete, cu 55,2% mai mult decât în primul trimestru al anului trecut. O creștere așa mare nu a mai înregistrat această piață din 2013.
Cu 12,7 milioane de unități livrate, Apple și-a consolidat poziția de lider, după ce a crescut cu 64,3% de la an la an. Producătorul iPad-ului are acum o cotă de piață de 31,7%, de la 30% în urmă cu un an.
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiSamsung își păstrează locul doi, după ce a livrat 8 milioane de unități, în creștere cu 60,8%. Samsung are acum o cotă de piață de 20%.
La mare distanță, cu 3,8 milioane de unități livrate, respectiv 3,5 milioane de unități livrate vin Lenovo și Amazon. Aceștia, însă, au înregistrat creșteri masive de la an la an, de 138%, respectiv 143%.
Oaia negre din top 5 rămâne Huawei, care nu a putut “să se bucure de pandemie”, din cauza restricțiilor impuse de Statele Unite. Producătorul chinez a livrat 2,7 milioane de unități, cu o creștere de numai 1,7%.
Vaccinarea și relaxările de la orizont sunt vești proaste pentru producătorii de tablete, susțin cei de la IDC, care cred că acestea vor încetini trendul lucrului și amuzamentului de acasă, care au stat la baza creșterii pieței de tablete.