Accesoriile inteligente au trecut cu bine peste un prim trimestru aflat sub semnul pandemiei, crescând semnificativ, în vreme ce alte categorii din domeniul tehnologiei au scăzut abrupt.
Categoria “wearables” a crescut în primul trimestru al anului, conform IDC, cu 29,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Vedetele acestei perioadă sunt căștile și brățările inteligente.
72,6 milioane de unități au livrat toți producătorii de wearables în primele 3 luni ale acestui an, o perioadă caracterizată prin practicarea unor prețuri agresive de unii producători, precum Xiaomi și Huawei.
Căștile inteligente au crescut în această perioadă cu 68,3%. Aceasta este și cea mai importantă nișă a accesoriilor inteligente, din care reprezintă 54.9%. Au crescut și brățările inteligente, cu 16,2%.
Piața “wearables” este dominată de Apple, care deține 29,3% din aceasta și a livrat în primul trimestru 21,2 milioane de unități. Creșterea Apple este de 59,9%.
Cu 14 procente din piață, Xiaomi este al doilea cel mai important producător de accesorii inteligente, după ce a livrat în primele trei luni 10,1 milioane de unități și a crescut cu 56,4%.
Creșteri importante au înregistrat și Samsung și Huawei, care care ocupă locurile 3 respectiv 4. În fapt, singurul pierzător din top 5 este Fitbit.
Compania cumpărată de Google pentru 2,1 miliarde de dolari a scăzut cu 26.1% după ce a livrat doar 2,2 milioane de unități și mai deține doar 3% din piață. Conform analiștilor, vina scăderii stă în faptul că cea mai mare parte a producției se realizează în China, unde facilitățile de producție și stocurile au avut de suferit vreme de mai multe săptămâni în acest început de an.
Din categoria “wearables”, au scăzut ceasurile inteligente cu 7,1%. Și aici, în ciuda unei scăderi de 2,2%, Apple este liderul pieței, urmat de Huawei care impresionează cu o creștere de 118,5%. Diferența dintre cele două companii este încă mare, după ce Apple a livrat 4,5 milioane de unități, iar Huawei s-a oprit la 2,6 milioane de unități.