Un software de advertising al cărui scop era să afișeze reclame oriunde și oricum a fost descoperit în peste 200 de aplicații din magazinul oficial de conținut pentru Android.
Descoperirea făcută de experții în securitatea de la Check Point a scos la iveală un cod folosit pentru advertising care afișa reclame în afara aplicațiilor în care era folosit. Printre altele, acesta mai redirecționa utilizatorii către diverse site-uri care afișau reclame și chiar descărca singur alte aplicații.
Toate acțiunile adware-ului erau puse în practică pentru a genera venituri din reclame și diverse programe de afliere.
Ținând cont că aplicațiile afectate însumau aproximativ 150 de milioane de instalări la momentul în care Google le-a eliminat din Play Store, se poate presupune că suma generată astfel nu a fost una mică.
CITEȘTE ȘI Mozilla lansează un serviciu securizat de file sharingSoftware-ul în cauză era promovat ca o soluție legitimă de advertising, iar dezvoltatorii aplicațiilor nu știau de comportamentul acestuia. Chiar și așa, aplicațiile vizate au fost scoase din Play Store până când codul respectiv va fi eliminat.
Descoperirea celor de la Check Point continuă lungul șir de incidente similare în care a fost implicat magazinul oficial de aplicații pentru Android în ultimii doi ani.
De la abuzarea de permisiunile acordate și reclame pornografice, până prelucrea completă a controlului asupra smartphone-ului, Google a lăsat ușa larg deschisă pentru tot felul de amenințări la adresa utilizatorilor smartphone-urilor cu Android.
În paralele cu decoperirea unor noi și noi probleme, Google se laudă că își îmbunătățește constant sistemul de detectarea a aplicațiilor problematice. Compania americană spune că 99% dintre acestea sunt eliminate înainte să ajună pe telefonul utilizatorilor.