Patru din cinci utilizatori au încercat să elimine informații personale de pe site-uri web sau din social media

Patru din cinci utilizatori au încercat să elimine informații personale de pe site-uri web sau din social media
scris 6 mai 2020

Utilizatorii din întreaga lume vor să ia mai multe măsuri pentru a-și proteja datele personale, iar 82% dintre aceștia spun că au încercat să înlăture informații private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media, deși o treime (37%) dintre ei nu au absolut nicio idee cum ar putea să facă acest lucru, arată un raport al companiei de securitate cibernetică Kaspersky, potrivit căruia 24% dintre consumatori susțin că datele lor personale sau informații despre familia lor au devenit disponibile public fără acordul lor.

"Noi studii derulate de Kaspersky indică faptul că utilizatorii din întreaga lume vor să ia mai multe măsuri pentru a-și proteja și menține controlul asupra vieții lor private. După cum a reieșit din cel mai recent raport al companiei, Defending digital privacy: taking personal protection to he next level, utilizatorii sunt din ce în ce mai conștienți de locurile în care datele lor personale sunt disponibile online. De fapt, 82% dintre aceștia spun că au încercat să înlăture informații private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media", arată compania într-un comunicat.

Urmărește-ne și pe Google News

Cu toate acestea, o treime (37%) dintre ei nu au absolut nicio idee cum ar putea să facă acest lucru, scrie News.ro.

Apple și Google vor interzice utilizarea urmăririi locațiilor în aplicațiile de identificare a contactelor CITEȘTE ȘI Apple și Google vor interzice utilizarea urmăririi locațiilor în aplicațiile de identificare a contactelor

"Aceste descoperiri dezvăluie cât de importantă este protejarea confidențialității datelor și a interacțiunilor noastre din online, pentru a beneficia în continuare de pe urma tehnologiei. Raportul, care include constatările dintr-un nou sondaj efectuat în rândul consumatorilor, efectuat în 23 de țări, examinează atitudinile actuale ale consumatorilor față de confidențialitatea online și ce măsuri iau oamenii pentru ca informațiile lor private să nu cadă pe mâini rele", spun reprezentanții companiei.

Consumatorii au arătat că nu sunt îngrijorați numai de datele lor private, dar și de cele ale persoanelor apropiate. De exemplu, raportul relevă că 24% dintre consumatori susțin că datele lor personale sau informații despre familia lor au devenit disponibile public fără acordul lor.

"Astfel de incidente împing utilizatorii să ia decizii conștiente despre cum și unde sunt stocate datele lor personale, pentru a evita ca acestea să fie văzute sau utilizate de alte persoane, fără permisiune. O mare parte dintre utilizatori aplică măsuri suplimentare atunci când navighează pe internet, pentru a-și ascunde informațiile de atacatorii cibernetici (43%), de site-urile web pe care le vizitează (41%) sau de alte persoane care ar putea accesa același dispozitiv (37%). În plus, unii utilizatori rămân îngrijorați cu privire la stocarea informațiilor personale pe dispozitivele lor", adaugă ei.

De exemplu, unul din cinci utilizatori (21%) afirmă că este îngrijorat de colectarea datelor personale de către aplicațiile pe care le folosește pe dispozitivul său mobil.

Este posibil ca acești oameni să simtă că pierd controlul asupra stocării datelor lor, fiind conștienți de riscurile legate de schimbul de informații personale. Deci, e perfect de înțeles că nu doresc ca acestea să fie utilizate de către terți, fără acordul sau cunoștința lor.

“Există multe modalități prin care vă puteți controla amprenta digitală. Una dintre ele este să țineți cont cu cine împărtășiți datele personale și să înțelegeți cum ar putea fi acestea folosite. Orice informație care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luați măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înțelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranță pe internet și cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezențe pozitive online, de îmbunătățirea reputației personale și de deschiderea către oportunități viitoare”, spune Marina Titova, head of consumer product marketing la Kaspersky.

Pentru ca utilizatorii să își protejeze mai bine confidențialitatea datelor, au nevoie de îndrumare.

“Cercetarea anuală “Global Privacy Research” realizată de Kaspersky, oferă instrumente utile pentru a înțelege mai bine nivelul de conștientizare și percepția generală pe care utilizatorii de internet o au asupra exercitării dreptului lor la confidențialitate și, totodată, asupra protecției datelor cu character personal. Convenția 108+ recomandă promovarea utilizării mai răspândite și mai serioase a evaluărilor de impact privind protecția datelor, aplicarea principiului ”privacy by design” și o atitudine proactivă față de cerințele de securitate a datelor", spune Patrick Penninckx, Head of Department, Information Society, Council of Europe.

Pentru ca informațiile să rămână în siguranță pe internet, Kaspersky recomandă păstrarea unei liste a conturilor noastre online pentru a ști în orice moment ce servicii și site-uri web ne pot stoca informațiile personale.

"Începeți să utilizați Privacy Checker, care vă ajută să luați în considerare trecerea profilurilor de social media în mod privat. Acest lucru face mai dificil pentru terți să găsească informații extrem de personale", spun reprezentanții companiei.

Utilizatorii europeni pot simplifica procesul de redobândire a controlului asupra informațiilor personale care au fost publicate online fără permisiunea lor, folosind Undatify. Noul serviciu sprijinit de Kaspersky contactează organizațiile care pot stoca date personale, astfel încât acestea pot fi împărtășite cu utilizatorul sau chiar șterse, în conformitate cu reglementările GDPR.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Portofoliul companiei include protecție endpoint de top și mai multe soluții specializate de securitate și servicii, pentru a combate amenințările digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky, precum și 270.000 de companii client.

viewscnt
Afla mai multe despre
social media
informatiii personale
kaspersky