Organizatorii campaniei de boicotare a publicității pe Facebook, care a atras rapid un sprijin tot mai mare din partea unor companii majore, se pregătesc să extindă lupta la nivel global pentru a spori presiunea asupra companiei de media socială, scopul fiind eliminarea propagării urii, transmite Reuters.
Campania “Stop Hate for Profit” (opriți ura pentru profit) va începe să ceară companiilor majore din Europa să se alăture boicotului, a afirmat directorul general al Common Sense Media, Jim Steyer, într-un interviu acordat Reuters sâmbătă, scrie News.ro.
De la lansarea campaniei, la începutul lunii iunie, peste 160 de companii, între care Verizon Communications și Unilever, au anunțat că nu vor mai cumpăra publicitate pe cea mai mare platformă de socializare din lume, în luna iulie.
Free Press și Common Sense, alături de asociațiile Color of Change șiAnti-Defamation League, au lansat campania în urma morții lui George Floyd, un afro-american neînarmat care a murit în timp ce era reținut de poliția din Minneapolis.
”Următoarea frontieră este presiunea globală”, a afirmat Steyer, adăugând că această campanie speră să stimuleze autoritățile de reglementare din Europa să adopte o poziție mai fermă împotriva Facebook.
Comisia Europeană a anunțat în iunie noi recomandări pentru companiile de tehnologie, între care Facebook, pentru ca acestea să raporteze lunar cum gestionează dezinformările legate de noul coronavirus.
Indignarea provocată în Statele Unite de moartea lui Floyd a declanșat o reacție fără precedent a corporațiilor din întreaga lume, iar impactul a fost resimțit dincolo de granițele Statelor Unite.
Unilever, de exemplu, a schimbat numele unui produs de albire a pielii popular în India, numit Fair and Lovely.
Campania globală va avea loc în timp ce organizatorii continuă să ceară mai multor companii americane să participe. Jessica Gonzalez, co-director general al Free Press, a spus că a contactat companii de telecomunicații și de media pentru a le cere să se alăture campaniei.
Răspunzând cererilor pentru mai multe măsuri, Facebook a recunoscut duminică că mai are multe de făcut și că se asociază cu asociații pentru drepturile civile și experți pentru a dezvolta mai multe instrumente pentru a combate ura.
Facebook a arătat că investițiile în inteligența artificială i-au permis să descopere 90% din limbajul care răspândește ura înainte ca acesta să fie raportat de utilizatori.
Extinderea campaniei în afara Statelor Unite va afecta o parte mai mare din veniturile din publicitate ale Facebook, dar este improbabil să aibă un impact financiat major.
Unilever, de exemplu, a anunțat vineri că nu se va mai promova pe Facebook în SUA până la sfârșitul acestui an. Suma afectată reprezintă circa 10% din cele 250 de milioane de dolari pe care le cheltuie anual pentru promovarea pe Facebook, a declarat un reprezentant al firmei de cercetare LightShed Partners, Richard Greenfield.
Steyer a spus că va cere advertiserilor globali, cum ar fi Unilever și Honda, care s-au angajat să oprească promovarea doar în SUA, să își retragă publicitatea de pe Facebook la nivel global.
Anual, Facebook generează vânzări de publicitate de 70 de miliarde de dolari și circa un sfert provine de la companii mari precum Unilever, iar restul veniturilor provine de la firmele mici.
Publicitatea din jurul politicilor legate de răspândirea urii au afectat percerpția față de companie și acțiunile. Vineri, acțiunile Facebook au scăzut cu 8,3% și au redus capitalizarea de piață a companiei cu 56 de miliarde de dolari.
Extinderea campaniei în afara Statelor Unite demontrează nivelul de frustrare al organizațiilor pentru justiție socială și companiilor care le susțin din cauza lipsei de acțiune a Facebook față de dezinformare și propagarea urii, a spus Steyer.
Acesta și Gonzalez au spus că măsurile anunțate vineri de Facebook pentru noi măsuri de interzicere a publicității și a discursurilor care propagă ura din partea politicienilor nu răspund solicitărilor campaniei.
”Dacă își închipuie că au terminat în funcție de ce au anunțat vineri, se înșală/ Nu avem nevoie de o o politică aplicată o singură dată, ici și colo. Avem nevoie de o politică cuprinzătoare”, a spus Gonzalez.
Campania ”Stop Hate for Profit” a făcut o serie de solicitări, care includ un proces separat de moderare pentru a ajuta utilziatorii care sunt luați ca ținte în funcție de rasă sau alte criterii, mai multă transparență în privința modului în care sunt raportate incidentele legate de conținutul care propagă ura și să nu mai genereze venituri din publicitatea afișată alături de conținutul care include ură.
Mai mult decât atât, Facebook nu a răspuns solicitărilor de a returna banii companiilor ale căror reclame sunt afișate alături de conținut care este ulterior eliminat din cauza nerespectării politicilor companiei, a spus Ian Orekondy, director general AdComplyRx, companie de tehnologie specializată în publicitate, care ajută branduri farmaceutice cu reclamele lor digitale și care s-a alăturat boicotului.
Campania de boicot s-a extins pentru a include și alte platforme de publicitate digitală, cum ar fi Twitter.