Instagram, platformă socială deținută de Facebook, va avea o versiune special creată și moderată, inclusiv din punct de vedere legal, pentru cei mici.
La scurt timp după ce BuzzFeed News a scris, pe surse, că Instagram lucrează, în secret, la o versiune specială pentru copiii sub 13 ani, șeful platformei, Adam Mosseri, a ieșit public și a confirmat informația.
Mosseri nu a oferit și informații concrete despre ceea ce va implica Instagram pentru cei mici, limitându-se în a spune că nu există, deocamdată, un plan detaliat de acțiune.
Șeful Instagram a spus, însă, că totul pleacă de la ideea de a oferi părinților transparență și control asupra ceea ce văd, postează și comunică cei mici în cadrul platformei.
În cazul majorității aplicațiilor, lipsite de instrumente de control parental, părinții doar două posibilități: de a lăsa sau a interzice celor mici să folosească o anumită aplicație sau rețea socială.
Când aplicația include instrumente prin care părinții pot controla ceea ce văd și fac copiii, șansele sunt mult mai mari ca aceștia să-i lase să folosească aplicația.
Acesta este și scopul final al celor de la Instagram: să intre în viața oamenilor de la vârste cât mai fragede, chiar și înainte de 13 ani, pentru a se asigura că nu pierd utilizatori dispuși să fie activi în cadrul platformei și, automat, să vadă reclame.
CITEȘTE ȘI Cargus, soluția de servicii personalizate pentru afacerea ta!Facebook nu este la prima tentativă de atragere a celor mici cu produse speciale. În 2017, a lansat o versiune de Messenger pentru copii cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani. Aplicația nu a fost lipsită de probleme, precum un bug care le permitea celor mici, în ciuda promisiunilor oficiale, să intre în orice grup, inclusiv cu persoane pe care nu le cunosc.