O treime dintre abonații corporate diagnosticați cu o afecțiune suferă de o boală cronică, cei mai mulți dintre aceștia provin din domeniul Finanțe & Asigurări (18%) și din industria IT (14%), rezultat al faptului că, în general, pentru români, prevenția nu reprezintă o prioritate, potrivit unui studiu realizat de Regina Maria.
În domeniul serviciilor financiare, cele mai întâlnite afecțiuni grave sunt atingeri ale discurilor intervertebrale, specifice segmentului 26-45 de ani, dar și hipertensiunea arterială, pentru segmentul de vârstă 46-65 de ani. De asemenea, cei mai mulți pacienți cu abonamente corporate diagnosticați cu boli respiratorii provin din IT & Telecom.
”Vârsta la care sunt identificate afecțiunile cronice, precum cele articulare sau cardiovasculare, este în scădere. Această situație apare din două motive: pe de o parte, bolile cronice afectează mai des persoanele tinere în contextul unui stil de viață solicitant și dezordonat, iar pe de alta, tinerii au acces nerestricționat la un medic specialist prin intermediul unui abonament de sănătate, care permite identificarea afecțiunilor în stadiu precoce, atunci când sunt și mai ușor de tratat”, declară Dr. Dan Dimitriu, medic de Medicină Internă și Coordonator Medical al Departamentului de Calitate în cadrul Rețelei de sănătate REGINA MARIA.
Studiul, care a analizat comportamentul angajaților din România, arată că cei care au un abonament de sănătate accesează de 2,5 ori mai mult serviciile medicale decât o fac pacienții neabonați, care merg la medic punctual, la nevoie.
CITEȘTE ȘI Piața serviciilor medicale private a depășit 50 mil. euro, cu 1 milion de abonamente de sănătate. Până în 2020 se va dubla”Acest rezultat vine în contextul în care, în ultimul an, 30% dintre români au mers la medic doar atunci când au prezentat simptome/dureri și doar una din cinci persoane susține că a mers la medic în scop preventiv”, potrivit studiului.
Top industriilor ai căror angajații merg cel mai des la medic în scop preventiv sunt IT & Telecom (8% din toate accesările pe servicii medicale corporate), Finanțe și Asigurări (3%), Industria Auto (2%).
Potrivit sursei citate, abonații corporate ajung, în medie, de 6,6 ori la medic, pe parcursul unui an, iar dintre aceștia, 63% sunt cu vârste cuprinse între 26 și 45 de ani.
Tinerii văd abonamentele de sănătate ca pe o componentă firească a vieții, înțeleg importanța prevenției și influențează pozitiv comportamentul medical al apropiaților.
58% dintre cei care accesează abonamentele de sănătate corporate sunt femei, care au putere de decizie când vine vorba de sănătatea întregii familii. De altfel, 16% din totalul abonamentelor încheiate în Rețeaua de sănătate REGINA MARIA aparțin membrilor de familie ai celor abonați.
”Toate aceste date indică schimbări pozitive care, în timp, pot conduce la creșterea speranței de viață din România. În prezent, decalajul dintre țara noastră și alte state din Europa de Vest din acest punct de vedere este de 7-8 ani”, arată raportul
Studiul a fost realizat la nivel național și are la bază o analiză cantitativă și calitativă a datelor interne ale Rețelei, cuprinzând 1.464.383 de accesări, dintre care 785.000 sunt ale abonaților corporate din peste 20 dintre cele mai mari și mai active industrii din România.
”Studiul demonstrează, o dată în plus, influența pozitivă clară pe care abonamentul medical o are asupra comportamentului preventiv al angajaților: când au acces nelimitat la servicii medicale de calitate, oamenii merg la medic. Astfel, abonamentul de sănătate s-a transformat în cel mai cerut și mai apreciat beneficiu pe care o companie îl poate oferi angajatului, în afara salariulu.”, susține Fady Chreih, CEO al Rețelei de sănătate REGINA MARIA.
Piața serviciilor medicale private a depășit 1 milion de abonamente de sănătate, după 20 de ani de existență.
În prezent, portofoliul REGINA MARIA numără peste 365.000 de abonamente de sănătate, ceea ce reprezintă aproximativ 40% din business.