Google și Agenția Federală de Informații a Statelor Unite au colaborat pentru prinderea mai multor persoane acuzate de organizarea unei vaste rețele folosite pentru a păcăli brandurile și agențiile care cumpărau reclamă digitală cu click-uri artificiale.
Aproximativ 5.000 de site-uri contrafăcute și aproape două milioane de dispozitive infectate au fost folosite de opt persoane pentru a obține fraudulos venituri prin generarea de click-uri false pe reclamele digitale.
Schema numită de autori 3ve este descrisă de aceștia ca un labirint complex, aflat într-o permanentă schimbare și adaptare. A început în 2016 ca un relativ mic botnet - rețea compusă din dispozitive infectate cu malware care răspund la comenzile atacatorilor.
CITEȘTE ȘI Șapte state europene acuză Google de încălcarea legislației GDPRA crescut rapid în număr și a infectat din ce în ce mai multe dispozitive cu malware-urile Boaxxe și Kovter, răspândite prin atașamente la mail-uri și download-uri infectate.
Rețeaua astfel creată era folosită pentru a genera click-uri artificiale pe site-urile contrafăcute, păcălind brandurile și agențiile plătitoare că reclamele lor erau văzute și accesate de un număr mare utilizatori.
Peste un milion de IP-uri ale unor dispozitive personale și aparținând companiilor din Europa și Statele Unite erau controlate într-o singură operațiune derulată prin schema 3ve.
CITEȘTE ȘI Google este acuzat în Rusia că nu a blocat site-urile impuse de statÎn urma colaborării dintre FBI, Google și compania de detectare a boților White Ops au fost prinși trei dintre cele opt persoane care au creat rețeaua, alte cinci fiind încă în libertate.
Cei de la Google spun că 3ve, prin complexitatea sa, nu a reprezentat o amenințare doar la adresa publisherilor și agențiilor de publicitate individuale, ci a întregului ecosistem de reclame online.
Industria reclamelor digitale este evaluată în prezent la 250 de miliarde de dolari și ar putea ajunge până în 2020 la 335,5 miliarde de dolari, conform Statista.