O aplicație cu zeci de milioane de utilizatori, care le promite părinților că pot urmări deplasarea copiilor, este indicată că a câștigat zeci de milioane de dolari vânzând datele acestora.
Life360 este una dintre cele mai folosite aplicații pentru urmărirea locului în care se află copii, de către părinți. Aceasta are peste 33 de milioane de utilizatori în întreaga lume.
Însă, conform mărturiilor unor foști angajați făcute pentru The Markup, Life360 ar vinde datele despre locația celor mici unui mare număr de companii.
CITEȘTE ȘI 4 aspecte importante de luat în considerare atunci când alegeți un ERP pentru hoteluri și restauranteCompaniile care cumpără datele de la Life360 (și alte aplicații de smartphone și servicii online), numiți și brokeri de date, le vând mai departe firmelor interesante.
De la unul dintre acești intermediari, o companie numită X-Mode, ar fi cumpărat datele colectate de Life360 inclusiv instituții guvernamentale americane, precum Ministerul Apărării și CDC (Centers for Disease Control and Prevention).
Anul trecut, Life360 a câștigat 16 milioane de dolari doar din vânzarea locației precise a utilizatorilor săi, ceea ce reprezintă aproximativ 20% din veniturile totale din 2020 ale companiei.
Aplicația Life360 oferă utilizatorilor posibilitatea de a opta pentru ca datele proprii să nu fie revândute, însă, operațiunea se realizează în mod implicit până când utilizatorul observă că are această posibilitate.