Utilizatorii dispozitivelor Apple nu mai pot transmite Netflix wireless de pe un device pe altul sau pe televizoarele compatibile după ce Netflix a eliminat suportul software necesar.
Fără o avertizare sau prea multe explicații, Netflix a renunțat să mai suporte AirPlay, standardul Apple prin care conținutul audio și video putea fi transmis între dispozitivele compatibile.
Apple a anunțat recent AirPlay 2, o versiune nouă a acestei tehnologii care, în urma unor parteneriate încheiate de Apple cu companii precum Samsung, LG și altele, conținutul de pe dispozitivele Apple poate fi trimis wireless pe noile televizoare ale acestor producători.
Cei de la Netflix spun că update-ul realizat de Apple nu le mai permite să identifice televizoarele pe care se transmite semnalul și că, din această cauză, compania nu mai poate oferi cea mai bună experiență pentru că poate face diferența între televizoarele certificate și celelalte.
CITEȘTE ȘI Proprietarul Steam și 5 publisheri, acuzați că au împiedicat consumatori inclusiv din România să cumpere jocuri video din alte state UEAstfel că Netflix a decis să oprească pur și simplu suportul pentru AirPlay, decizie care îi afectează și pe posesorii STB-ului Apple TV.
Pentru Apple și producătorii de televizoare, suportul Netflix reprezintă un atribut de marketing folosit în vânzarea produselor. Și dacă producătorii de televizoare au în continuare aplicația pentru smart TV-uri și Chromecast, Apple este cea mai afectată în urma acestei decizii.
De aceea, una din interpretări este că Netflix, care a renunțat recent să mai vândă abonamente pe iOS pentru a nu mai plăti 30% din venituri către Apple, încearcă să obțină un avantaj într-o posibilă viitoare negociere cu Apple.
Netflix România a emis următorul răspuns pentru Profit.ro: „Ne dorim să ne asigurăm că abonații noștri au o experiență Netflix extraordinară indiferent de dispozitvul folosit. Din cauza compatibilității AirPlay cu mai multe dispozitive terțe, nu există o modalitate prin care să le putem diferenția (dacă sunt Apple TV sau nu) sau să certificăm experiența oferită de către acestea. Prin urmare, am luat decizia de a nu mai susține AirPlay pentru a ne asigura că standardele noastre de calitate sunt îndeplinite. Membrii pot accesa în continuare Netflix prin aplicația preinstalată în Apple TV și alte dispozitive.”