Toate eforturile Microsoft de a-și populariza propriul browser web, inclusiv forțând utilizatorii să-l folosească, încep să dea roade, Edge câștigând teren cel puțin în fața rivalilor mai mici.
Microsoft Edge a ajuns la o cotă de piață de 10.07%, conform datelor StatCounter. Asta înseamnă că browser-ul implicit din Windows a depășit Safari și este acum pe al doilea loc în topul browser-elor web.
Microsoft a făcut mari eforturi pentru ca Edge să fie observat și folosit de utilizatori, trecând de multe ori peste limita corectitudinii și forțând deschiderea în acest browser a anumitor link-uri.
CITEȘTE ȘI Instagram vrea să copieze și designul TikTokTot Microsoft a făcut Edge browser-ul implicit din Windows, după care a complicat intenționat procesul de schimbare a browser-ului implicit al sistemului de operare, pentru a descuraja utilizatorii să folosească alt produs.
Safari, browser-ul dezvoltat de Apple în principal pentru propriile dispozitive, are 9,61% din piață. Popularitatea Safari este, de regulă, direct proporțională cu cota de piață a produselor Apple, precum iPhone, Mac sau iPad.
Pe locul trei în topul browser-elor vine Firefox, care mai are acum doar 7,86% din piață. În urmă cu doar două luni, Firefox avea 9,47%, ceea ce arată că browser-ul celor de la Mozilla pierde rapid adepți în favoarea produselor dezvoltate de marii giganți americani.
Liderul incontestabil al pieței rămâne Chrome, care are o cotă de 66,64% și încă mai crește ușor.