Publicațiile plătite de Meta pentru știrile postate în cadrul rețelelor sociale ale companiei ar putea primi, pe viitor, mai puțin bani de la gigantul american.
Meta ia în calcul să plătească mai puțin instituțiilor media pentru știri, susțin surse anonime din cadrul companiei, citate de The Information.
Rezultatele financiare și performanțele slabe din ultima vreme, pe fondul concurenței cu TikTok, a determinat Meta să caute soluții pentru a-și reduce cheltuielile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Printre cheltuielile companiei, deși nu se cunosc sumele exacte, se numără cele făcute pentru plata în special a marilor publicații pentru știrile postate pe Facebook.
Însă, în ultima vreme, în special în Statele Unite după ce Donald Trump a pierdut alegerile, compania a observat o scădere a interesului utilizatorilor pentru știri și a numărului de click-uri pe link-urile către știri.
Dincolo de asta, în ultimii ani, Facebook și-a tot modificat algoritmul pentru ca în Newsfeed să apară mai multe postări ale utilizatorilor și mai puține știri.
În acest context, Meta ar vrea să nu mai plătească la fel de mulți bani pentru postările cu știri și să le înlocuiască pe acestea cu clipuri video care conțin știri scurte, susțin aceleași surse.
În acest fel, în loc să plătească și să trimită trafic către alte site-uri, Meta ar crește traficul pentru video, în care ar face loc mai multor reclame care să-i aducă bani.