Meta ia în considerare posibilitatea de a oferi europenilor abonamente plătite pentru a utiliza Instagram și Facebook fără publicitate și a respecta astfel legislația europeană privind datele personale și publicitatea direcționată, potrivit unei surse apropiate, scrie AFP.
Potrivit unor informații dezvăluite marți de Wall Street Journal (WSJ), Meta lucrează la mai multe formule, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Abonații ar putea plăti în jur de 10 euro pe lună pentru contul lor de Instagram sau Facebook de pe computer și 13 euro pentru aplicațiile mobile de pe smartphone-uri. Fiecare cont suplimentar ar adăuga aproximativ 6 euro la factura lunară.
Utilizatorii care nu sunt de acord ca grupul american să le colecteze datele cu caracter personal în scopuri de direcționare a publicității ar păstra accesul la platforme, contra cost.
Meta și Google și-au construit imperiul - și, în mare măsură, structura economică a internetului - pe acest model: direcționarea către miliarde de utilizatori cu publicitate personalizată și bine pusă la punct, datorită datelor personale pe care le colectează.
Însă Uniunea Europeană (UE) luptă de mai mulți ani împotriva urmăririi utilizatorilor de internet fără consimțământul acestora, mai întâi prin Regulamentul european privind protecția datelor (EDPR) din 2016, apoi prin Regulamentul privind piețele digitale (DMA), care a intrat în vigoare în această vară.
Platformele digitale în cauză au termen până la 6 martie 2024 pentru a se conforma acestor noi obligații.
Meta a prezentat această propunere autorităților europene de reglementare în septembrie, potrivit aceleiași surse confidențiale. Bruxelles-ul nu a răspuns în mod oficial.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Noile reguli în domeniul jocurilor de noroc. Cresc taxele"Meta crede în valoarea serviciilor gratuite finanțate prin publicitate personalizată", a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al grupului.
"Cu toate acestea, continuăm să explorăm opțiunile pentru a ne conforma cerințelor de reglementare în evoluție. Nu avem nimic altceva de împărtășit în acest moment", a adăugat el.
Oferirea de abonamente plătite ar reprezenta o schimbare radicală de abordare pentru companie, care promisese că Facebook va fi "întotdeauna" gratuit.
Însă acest model de afaceri este acum foarte răspândit, de la X (fostul Twitter) la platformele de streaming precum Netflix, care sunt mai ieftine sau gratuite cu publicitate și mai scumpe sau plătite fără publicitate și cu beneficii suplimentare.
În iulie anul trecut, Curtea de Justiție a UE a emis o hotărâre prin care a confirmat că Meta nu are dreptul de a partaja informații personale despre utilizatorii săi între platformele sale.
Utilizatorii "trebuie să fie liberi să refuze în mod individual (...) să își dea consimțământul pentru anumite prelucrări de date care nu sunt necesare pentru executarea contractului, fără a fi obligați să se abțină complet de la utilizarea serviciului", a decis Curtea la 4 iulie.