Meta Platforms urmează să fie lovită în câteva săptămâni de prima sa amendă antitrust din partea Uniunii Europene, pentru că a legat serviciul Marketplace de rețeaua sa de socializare Facebook, au spus persoane care au cunoștință directă despre acest subiect
Măsura Comisiei Europene va interveni la mai bine de un an și jumătate după ce a acuzat gigantul tehnologic din SUA că oferă serviciului său de anunțuri clasificate Facebook Marketplace un avantaj nedrept prin gruparea celor două servicii, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Organismul de supraveghere al concurenței din UE a mai spus că Meta a abuzat de dominația sa pe piață prin impunerea unilaterală a condițiilor comerciale neloiale asupra serviciilor de anunțuri clasificate online concurente care fac publicitate pe Facebook sau Instagram.
Meta s-ar putea confrunta cu o amendă de până la 13,4 miliarde de dolari - sau 10% din veniturile sale globale din 2023 - deși sancțiunile UE sunt de obicei mult mai mici decât acest plafon.
Probabil că Comisia își va emite decizia în septembrie sau octombrie, înainte ca șefa UE pentru antitrust, Margrethe Vestager, să își părăsească mandatul în noiembrie, deși momentul ar putea fi amânat, au spus oamenii.
Comisia a refuzat să comenteze.
Meta a reiterat comentariile făcute anterior.
”Pretențiile făcute de Comisia Europeană sunt fără fundament. Continuăm să lucrăm constructiv cu autoritățile de reglementare pentru a demonstra că inovarea produselor noastre este pro-consumator și pro-competitivă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Meta, Matt Pollard.
CITEȘTE ȘI Două sisteme AI aparținând Google excelează în matematicăCompania a încercat anul trecut să soluționeze ancheta UE prin limitarea utilizării datelor publicitare ale concurenților pentru Facebook Marketplace, dar această concesie a fost respinsă de organul de aplicare al UE, au declarat alte surse pentru Reuters.
O ofertă similară a fost acceptată de autoritatea de reglementare a concurenței din Regatul Unit. Separat, Meta a fost acuzată de Comisie, luna aceasta, că nu a respectat regulile tehnologice de referință din cauza modelului său de publicitate cu plată sau consimțământ, nou introdus, lansat în noiembrie.