Meta Platforms a redus prețurile căștilor sale de realitate virtuală, în speranța de a stimula cererea pentru dispozitivele sale VR, deoarece așteptările sale îndrăznețe legate de metavers nu s-au concretizat.
Meta Quest Pro va fi vândut la prețul de 999 de dolari, în scădere față de prețul de lansare de 1.499 de dolari, iar versiunea Quest 2 de 256 GB la 429 de dolari, în scădere de la 499 de dolari, a declarat vineri directorul general Mark Zuckerberg, într-o transmisie pe platforma sa de socializare Instagram, scrie agenția Reuters, citată de News.ro.
Compania a menționat vânzările mai scăzute ale Quest 2 ca motivul aflat în spatele unei scăderi cu 17% a veniturilor în trimestrul patru la unitatea sa Reality Labs, care include oferte legate de VR.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Divizia a pierdut 13,7 miliarde de dolari anul trecut și peste 10 miliarde de dolari în 2021.
Meta se confruntă cu presiunile investitorilor pentru că a turnat bani în metavers, care nu a obținut beneficii așa cum era de așteptat.
La sfârșitul anului trecut, compania a lansat Quest Pro, descriind dispozitivul drept cea mai avansată cască VR.
Quest Pro, cu camerele sale orientate spre exterior care captează fluxul live 3D al mediului fizic și permit noutăți precum capacitatea de a proiecta imagini virtuale pe un perete din lumea reală, a fost destinat designerilor, arhitecților și altor profesioniști creativi.
Meta și-a revizuit în ultimul timp poziția cu privire la metavers și se concentrează pe economisirea costurilor.
Compania a numit anul 2023 ”Anul eficienței” și a proiectat reduceri de miliarde din cheltuielile sale pentru acest an.
În timp ce căștile VR au adăugat capabilități mai avansate în ultimul timp, adoptarea lor în afara comunității de jocuri a fost lentă.
Luna trecută, Tencent, cel mai mare editor de jocuri video din lume, a abandonat planurile de a se aventura în hardware-ul VR, în timp ce a purtat discuții pentru a distribui linia de produse Meta Quest în China.