Programul prin care Meta plătea direct creatorii clipurilor video verticale pentru a crește volumul și popularitatea acestora ajunge la final, gigantul american încercând să reducă cheltuielile cât mai mult.
Meta oprește programul de finanțare a creatorilor de clipuri video în formatul Reels (clona de TikTok a companiei americane) și nu va mai plăti pentru motivarea celor care postează filmări care devin foarte populare.
Decizia vizează formatul Reels de pe ambele platforme sociale ale companiei - nu vor mai fi dați bani nici pentru clipurile verticale de pe Instagram, nici pentru cele de pe Facebook.
CITEȘTE ȘI Meta Platforms ar putea lansa o nouă platformă de socializare cu care să atace dominația TwitterProgramul a fost lansat în 2021, ca o cale de motiva creatorii de conținut să folosească formatul Reals, iar compania să poată da o replică rapidă celor de la TikTok, care reprezintă principala amenințare pentru platformele deținute de Meta.
Unii dintre creatori, în special cei care ajungeau să atragă foarte multe vizualizări cu Reel-urile publicate, câștigau 10.000, chiar și 35.000 de dolari pe lună strict prin programul derulat de Meta.
Anul trecut, Mark Zuckerberg spunea că formatul Reels a atins o rată anuală a veniturilor de 1 miliard de dolari.
Între timp, compania americană se concentrează pe eficientizarea monetizării și creșterea veniturilor raportate la timpul de vizionare în cazul clipurilor verticale.