Meta, proprietara Facebook, face apel la decizia Marii Britanii conform căreia trebuie să vândă platforma de imagini animate Giphy, declarând că dovezile nu susțin constatarea că acordul este o amenințare pentru rivalii săi sau ar putea avea un impact asupra concurenței în domeniul publicității grafice, transmite Reuters.
Luna trecută, Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie a ordonat Meta să vândă Giphy, pe care a achiziționat-o pentru suma estimată de 400 de milioane de dolari în mai 2020, după ce a decis că remediile oferite de compania americană nu au răspuns preocupărilor sale, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este pentru prima dată când autoritatea de reglementare britanică blochează o achiziție majoră din sectorul digital și a semnalat o schimbare în controlul său asupra marilor companii de tehnologie.
”Contestăm decizia CMA referitoare la Giphy și vom cere suspendarea ordinului CMA de a vinde”, a declarat joi un purtător de cuvânt al Meta.
”Decizia de blocare a tranzacției este greșită din punctil de vedere al legii și al faptelor, iar dovezile nu susțin concluziile CMA”.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 aniJumătate din traficul către imensa bibliotecă de videoclipuri în bucle a Giphy vine de pe platformele Facebook, Instagram și WhatsApp ale Meta.
GIF-urile sale sunt, de asemenea, populare printre utilizatorii TikTok, Twitter și Snapchat, iar CMA este îngrijorată că Meta ar putea limita accesul sau forța rivalii să furnizeze mai multe date despre utilizatori.
Meta a spus că nu va schimba condițiile de acces pentru concurenți și nici nu va colecta date suplimentare din utilizarea GIF-urilor, care nu au mecanisme de urmărire online, cum ar fi pixeli sau cookie-uri.
CMA a respins soluția oferită de Meta, de a face aceste propuneri obligatorii din punct de vedere juridic, în parte pentru că ar necesita o monitorizare continuă.
Autoritatea de reglementare este, de asemenea, îngrijorată că Meta a închis afacerile cu reclame ale Giphy, eliminând o potențială sursă de concurență.
Meta a spus că afacerea cu publicitate a Giphy nu a avut succes, iar dacă ar avea potențialul de a deveni un concurent major, modelul său ar putea fi replicat de orice alt furnizor de GIF.