Gigantul american Meta continuă să se concentreze Metavers și achiziționează în acest sens compania olandeză Luxexcel.
Luxexcel este specializată în imprimarea 3D a lentilelor prescrise pentru ochelari inteligenți, o categorie de produse în jurul căreia Meta experimentează de mulți ani.
Fondată în 2009, compania olandeză susține că poate integra toate elementele necesare unei experiențe de realitate augmentată în lentile de vedere. Dincolo de ochelari, aceste lentile pot folosite într-o serie de alte produse precum pelicule fotografice și proiectoare.
CITEȘTE ȘI Meta și Alphabet nu mai domină piața publicității digitale, pentru prima dată din 2014Informația, publicată prima oară de publicația olandeză De Tijd, a fost confirmată de Meta, care, însă, nu a anunțat și detaliile financiare ale tranzacției.
Faptul că Meta cumpără acum tehnologia necesară pentru dezvoltarea lentilelor, care reprezintă doar una din componentele necesare viitoarele produse de AR și VR, arată că gigantul american este încă la ani distanță de lansarea unui produs final.
Meta și alte mari companii de tehnologie văd ochelarii inteligenți ca viitorul pas în direcția Metaversului, după căștile de VR și AR. Ochelarii ar fi mult mai comod de purtat și ar permite implementarea a numeroase funcții augmentate suprapuse mediului real.
Reality Labs, divizia din cadrul Meta care se ocupă de proiectele ce țin de Metavers, va beneficia de un buget mai mare anul viitor. 20% din veniturile companiei vor merge către Reality Labs, de la 18% în al treilea trimestru din 2022.
Asta în ciuda faptului că investitorii s-au arătat deja îngrijorați de cheltuielile mari pe care Mark Zuckerberg este dispus să le realizeze în numele Metaversului. Acțiunile Meta au scăzut anul acesta cu peste 70%.