Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, nu apreciază modul în care șeful Apple, Tim Cook, a criticat strategia de afaceri a operatorului rețelei de socializare de a monetiza informațiile utilizatorilor, transmite MarketWatch.
În timpul unui interviu acordat recent la Vox Media, Zuckerberg a descris comentariile lui Cook ca fiind nesincere, scrie News.ro.
”Știți, consider că argumentul potrivit căruia dacă nu plătiți nu ne pasă de voi este extrem de nesincer. Și nu corespunde deloc adevărului”, a spus Zuckerberg.
”Realitatea este că dacă vrei să construiești un serviciu care ajută la conectarea oamenilor din întreaga lume, atunci sunt foarte mulți oameni care nu își permit să plătească”, a adăugat Zuckerberg.
Cook a afirmat, în timpul unui interviu acordat Recode și MSNBC, că monetizarea informațiilor utilizatorilor nu a fost un model de afaceri neatrăgător pentru Apple.
”Adevărul este că am fi putut să câștigăm foarte mulți bani dacă am fi monetizat consumatorul, dacă consumatorul ar fi fost produsul nostru. Am ales să nu facem acest lucru”, a spus Cook, potrivit Recode.
Schimburile de replici dintre cei doi titani miliardari ai sectorului tehnologic au loc pe fondul îngrijorărilor tot mai mari legate de confidențialitatea datelor, care s-au intensificat după ce Facebook a recunoscut, în luna martie, că datele utilizatorilor au fost obținute în mod incorect de către firma britanică de consultanță politică Cambridge Analytica, în beneficiul campaniei electorale a lui Donald Trump din 2016.
În urma dezvăluirii, Facebook a trecut printr-una dintre cele mai dificile perioade de tranzacționare a acțiunilor de la listarea companiei, în 2012.
Acțiunile Facdebook s-au depreciat cu 9,5% în primul trimestru al acestui an, evoluție cu mult sub cea a pieței și care ar fi contribuit la vânzările de titluri ale companiilor de tehnologie efectuate de fondurile de investiții specializate în acest sector.
Acțiunile Apple au scăzut la rândul lor în acest an, cu 0,9%.