Agenția britanică de supraveghere a informațiilor a solicitat principalei autorității de reglementare europene care supraveghează Facebook, din Irlanda, să investigheze modul în care compania țintește, monitorizează și afișează reclamele pentru utilizatori, arătând că este îngrijorată de unele practici ale operatorului celei mai mari rețele de socializare din lume, transmite Reuters.
Comisarul pentru Informații din Marea Britanie a investigat utilizarea de date pentru influență politică, după ce firma de consultanță Cambridge Analytica a obținut datele personale aparținând unor 87 de milioane de utilizatori ai Facebook, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Instituția britanică a anunțat marți că în cadrul investigației sale a descoperit probleme mai extinse la Facebook, pe care le-a sesizat autorității de reglementare din Irlanda.
Un purtător de cuvânt al autorității britanice a spus că instituției i-au fost semnalate reclame politice false pe rețeaua de socializare.
Facebook a anunțat că așteaptă cu interes să discute problema.
”Discutăm în mod regulat cu autoritățile de reglementare despre instrumentele noastre de publicitate, despre care considerăm că respectă legile europene de protecție a datelor”, a declarat un purtător de cuvânt.
Comisia pentru Protecția Datelor din Irlanda a anunțat că va analiza informațiile și va decide pașii necesari.
Potrivit Reglementărilor Globale de Protecție a Datelor (GDPR) ale UE, o companie care încalcă regulile de procesare și gestionare a datelor poate fi amendată cu până la 4% din veniturile globale obținute în anul financiar precedent, sau cu 20 de milioane de euro (23 milioane dolari), în funcție de care sumă este mai mare.
Facebook a obținut în 2017 venituri de 40,7 miliarde de dolari.