Compania coreeană LG a pus în funcțiune, în cel mai mare aeroport din Coreea de Sud, doi roboți cu două funcții precise: ghidarea pasagerilor și curățenia.
Cei doi roboți, prezentați prima oară la CES 2017, la începutul anului, vin în anticiparea Olimpiadei de iarnă care se va desfășura în Coreean de Sud și intră în dotarea aeroportului internațional Incheon din Seul.
LG nu a optat pentru niște nume fanteziste pentru cei doi roboți, ci a mers pe varianta simplă și practică, menită să arate rolul utilitar al acestora. Roboții se numesc, simplu, Airport Guide Robot și Airport Cleaning Robot.
Airport Guide Robot va naviga singur pe aeroport și va răspunde interpelărilor pasagerilor. Acesta poate conduce pasagerii către terminal și le poate oferi informații legate de zborul dorit.
CITEȘTE ȘI Mașinile autonome vor crea o industrie a pasagerilor de 7 trilioane de dolari până în 2050Dotat cu un ecran de mari dimensiuni, Airport Guide Robot va încerca să îndrume pasagerii către terminal cu indicații similare unui GPS, arătând direcția, distanța și timpul necesar parcurgerii distanței.
Nu lipsesc nici indicațiile vocale. Airport Guide Robot vorbește engleza, coreeană, chineza și japoneza.
Cel de-al doilea robot, este programat să caute și să salveze în baza de date zonele din aeroport unde se face mizerie cel mai frecvent și să se deplaseze către ele pe cel mai scurt traseu.
LG a ținut să puncteze cu această ocazie că cei doi roboți fac parte din planul pe termen lung al companiei de dezvoltare a unui segment de business cu roboți comerciali.