Compania rusească Kaspersky Lab a anunțat că va oferi utilizatorilor o versiune gratuită a propriului antivirus.
Noul produs se va numi Kaspersky Free și oferă funcțiile de bază ale unui antivirus, precum scanarea fișierelor, a atașamentelor de email și actualizări gratuite. Facilitățile avansate, precum protecția permanentă și funcții de control parental, rămân valabile pentru versiunea completă, care costă 50 de dolari pe an.
Luna acesta, compania rusească aniversează 20 de ani de existență. Acesta este și motivul oficial pentru lansarea unei versiuni gratuite de antivirus.
Gratuitatea nu este o noutate în industria antivirușilor, unde producătorii aleg această variantă pentru a atrage utilizatori către produsele contracost. Însă, spre deosebire de alți producători, Kaspersky nu a avut până acum o versiune gratuită.
Kaspersky Free va fi lansat treptat pe parcursul următoarelor luni, urmând ca în România să fie disponibil la începutul lunii octombrie.
Mutarea celor de la Kaspersky vine într-un moment dificil pentru industrie și, în special, pentru compania rusească. Kaspersky a fost acuzată de oficialii americani că a dezvoltat produse pentru FSB, serviciul secret rus. Informația poate avea un efect negativ asupra companiei, în special în țările în care există un puternic sentiment anti rusesc.
De asemenea, imaginea de ansamblu industriei de antiviruși este una din ce în ce mai șifonată și din ce în ce mai multe voci vorbesc despre nu doar despre lipsa eficienței, ci și problemele pe care chiar produsele menite să ofere securitate le creează.
În plus, ca încă un motiv de nemulțumire pentru producătorii suitelor de securitate, Microsoft include în Windows instrumente de securitate care se dovedesc suficiente dacă și utilizatorul este atent la site-urile și link-urile pe care le accesează.