Veniturile generate de jocurile pe dispozitivele mobile vor devansa în acest an pentru prima dată veniturile generate de jocurile pe consolele și calculatoare personale, arată un studiu realizat de firma de cercetare Newzoo, informează CNBC.
Potrivit documentului, piața globală a jocurilor va crește cu 8,5% în acest an, ajungând la 99,6 miliarde de dolari, pentru ca în anul 2019 să urce la 118,6 miliarde de dolari. De asemenea, jocurile de pe tablete și smartphone-uri vor genera, în acest an, venituri de 36,9 miliarde de dolari, sau 37% din piața totală, devansând pentru prima dată jocurile pe PC-uri care vor genera venituri de 31,9 miliarde de dolari și jocurile pentru console care vor genera venituri de 29 miliarde de dolari. Newzoo prognozează că în 2019 jocurile de pe tablete și smartphone-uri vor genera 52,5 miliarde de dolari, aproape jumătate din veniturile totale.
Segmentul de "mobile gaming" este în creștere de câțiva ani pe măsură ce performanțele grafice și procesoarele smartphone-urilor s-au îmbunătățit și au fost dezvoltate jocuri mai sofisticate pentru ecranele mai mici. Însă aceasta nu înseamnă că se poate vorbi de dispariția jocurilor de PC și console. Newzoo prognozează că veniturile generate de jocurile pe PC vor crește cu 2,1% în acest an iar veniturile generate de jocurile pe console vor urca cu 4,5%.
CITEȘTE ȘI Opera va oferi VPN gratuitPe regiuni, partea leului din veniturile globale din jocuri vine din Asia-Pacific. În 2016, piețele din Asia-Pacific vor controla 47% din piață iar China singură va fi responsabilă pentru un sfert din veniturile globale de pe piața de gaming. Cu o sumă de 24,4 miliarde de dolari preconizată pentru acest an, China își va "cimenta poziția de cea mai mare piață de jocuri din lume, devansând piața din SUA estimată la 23,5 miliarde de dolari", susține Newzoo. China va rămâne cea mai mare piață de jocuri și în viitorul apropiat, crescând până la 28,9 miliarde de dolari în 2019.
Sursa: Agerpres