Autoritățile de reglementare antitrust din UE au lărgit sfera investigației lor privind afacerile cu publicitate digitală ale Google, divizie a grupului Alphabet, preluând o anchetă a autorității portugheze de supraveghere a concurenței, în aceeași problemă, transmite Reuters.
În timp ce Comisia Europeană și-a început investigația în iunie anul trecut, Autoritatea portugheză pentru concurență (AdC) a deschis o anchetă abia în luna mai a acestui an, în urma unei plângeri, scrie News.ro.
Autoritatea de supraveghere portugheză a declarat că autoritatea de concurență a UE a preluat cazul pe 27 iulie, având în vedere amploarea și impactul chestiunii în cauză.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia a declarat că a luat act de anunțul AdC. Google nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
AdC a spus că investigația sa s-a concentrat pe piața serverelor de anunțuri pentru editori și pe piața platformelor de aprovizionare, care le permit editorilor să gestioneze spațiul publicitar de pe site-urile lor și să-l vândă prin licitații sau acorduri cu agenții de publicitate.
”Există indicii că Google a folosit informații inaccesibile pentru concurenți, la licitațiile de publicitare online, pentru a schimba rezultatul acelor licitații în favoarea Google și, posibil, a limitat dezvoltarea tehnologiilor de licitație concurente, printre alte comportamente de restricționare a concurenței, în contextul negocieri cu editorii”, a spus AdC.
Google a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclamele online, mai mult decât oricare altă companie din lume, reclamele din servicul de căutare, YouTube și Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor și profiturilor sale totale.