Google anunță că facilitatea prin care este verificată corectitudinea informațiilor publicate de un anumit site este disponibilă la nivel global.
Testată în ultimele luni cu un număr redus de utilizatori și doar la nivelul Statelor Unite, funcția prin care Google afișează utilizatorilor săi informații cu privire la veridicitatea datelor prezentate în materialele publicate pe internet este acum disponibilă și în România.
Noua funcție va fi vizibilă, ca și până, în cadrul serviciului Google News, însă, în plus, aceasta este integrată acum inclusiv în paginile de căutare ale gigantului american. Nu Google este cel care realizează verificarea propriu-zisă a faptelor. Acest lucru este făcut de o serie întreagă de parteneri ai companiei americane, specializați în acest sens.
În Google News, unele dintre știri sunt acum însoțite de un link către unul din partenerii Google cu rol în verificarea faptelor. Pagina în care se ajunge prezintă faptele corecte, iar utilizatorul le poate compara cu cele prezentate în articolul original.
CITEȘTE ȘI Google nu va mai afișa reclame pentru canalele de YouTube care au mai puțin de 10.000 de vizualizăriÎn paginile de căutare din Google, lucrurile stau puțin diferit, existând o concluzie clară, care simplifică sarcina utilizatorului de a-și da seama de veridicitatea faptelor prezentate într-un anumit articol.
Astfel, rezultatele returnate de Google vor afișa acum un rând nou care îi va spune utilizatorului dacă este corect sau nu conținutul paginii respective. Există și evaluări intermediare precum “corect în mare parte” sau “fals în cea mai mare parte”.
Noua facilitate din Google Search include și un link către site-ul care a făcut verificarea faptelor, pe care pot intra cei care vor să afle mai multe detalii.
CITEȘTE ȘI Adidas începe să vândă anul acesta primii pantofi sport produși de roboțiDincolo de rolul principal al aceste funcții, acela de a face diferența între informația corectă și cea falsă pe internet, noua facilitate Google mai poate avea un rol, destul de important. Fiind integrată în paginile de căutare Google, poate influența traficul pe care motorul de căutare îl trimite către site-urile de știri.
Astfel un site, cum sunt multe, care se ocupă cu “producerea” de știri pentru trafic sau manipulare, ar putea vedea o scădere importantă în traficul din Google. Pe de altă parte, site-urile care publică informații corecte ar putea beneficia de pe urma acestei funcții.