Cifrele pe care Meta a fost obligată de o instanță să le facă publice arată cum doar Instagram singură aduce companiei mai muți bani din reclame decât YouTube, care este cea mai mare platformă de video.
În 2021, Instagram a câștigat din reclame 32,4 miliarde de dolari, conform datelor pe care Meta a fost obligată să le prezinte într-un proces în care este acuzată de abuzarea poziției de monopol.
În același an, YouTube a câștigat 28,8 miliarde de dolari, ceea ce este mai puțin și oarecum surprinzător, ținând cont de volumul foarte mare de reclame pe care platforma deținută de Google le afișează.

Situația este valabilă chiar pentru mai mulți ani. În 2020 și 2019, Instagram a câștigat 22 respectiv 17,9 miliarde de dolari, iar YouTube a atras 19,7 respectiv 15,5 miliarde de dolari.
Spre deosebire de YouTube, care le dă creatorilor de conținut 55% din venituri, Instagram le plătește acestora, sporadic și punctual, sume mult mai mici.
Conform Bloomberg, în 2020, Instagram a atras 30% dintre veniturile totale generate de Meta, în creștere de la 26%.