Rețeaua de photo sharing deținută de Facebook, Instagram, oferă acum o secțiune prin care utilizatorii pot cumpăra direct anumite produse.
Separat de feed-ul principal al aplicației, Instagram a adăugat o secțiune dedicată special shopping-ului, în care comercianții își pot vinde produsele direct pe rețeaua socială.
Noua secțiunea, care se numește chiar Shopping, poate fi găsită în tab-ul explore, unde este afișată ca o componentă normală a acestuia, cu formatul tradițional în care produsele sunt prezentate ca niște poze obișnuite postate în cadrul rețelei.
Abordarea aleasă de Instagram este interesantă și arată încredere în apetitul pentru cumpărături al utilizatorilor săi – produsele nu sunt afișate forțat în feed-ul principal, precum reclamele, ci așteaptă să fie descoperite de utilizatori într-o secțiune dedicată.
CITEȘTE ȘI Google ar putea identifica utilizatorii prin intermediul numerelor de telefon pentru a face pe plac autorităților din ChinaConform datelor prezentate de oficialii companiei, peste 90 de milioane de persoane accesează în fiecare lună tag-urile de shopping din reclame. De asemenea, peste 25 de milioane de companii au cont de Instagram, iar 2 milioane dintre acestea cumpără reclamă.
Pentru a profita de apetitul pentru cumpărături al utilizatorilor săi, Instagram pregătește lansarea unei aplicații dedicate special shopping-ului, care se pare că va fi numită chiar IG Shopping.
Până să-și lanseze aplicația separată de shopping, Instagram va extinde în viitorul apropiat funcțiile de ecommerce la nivelul secțiunii Stories, cea care afișează conținutul postat în format full screen vreme doar de o zi.
Instagram a lansat funcțiile de shopping în martie anul trecut, iar din luna iunie a acestui an testează implementarea acestora în secțiunea Stories.