Producătorul de drone DJI este cel mai nou exemplu de producător care, profitând de controlul pe care conexiunea la internet a produsului i-o dă, obligă utilizatorii să acționeze într-un anumit fel.
Una dintre cele mai mari temeri ale utilizatorilor în noua era a lucrurilor conectate oricum și oricând la internet, alături de securitate, ține de cedarea controlului asupra produsului cumpărat.
În IoT, produsele sunt conectate, prin internet, la un server central care ar trebui să aibă, în principal, rolul de a ghida și a sprijini funcționarea în bune condiții. Însă, această conexiune funcționează în ambele sensuri, iar producătorul, pe lângă datele colectate, are și controlul produsului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Deținând controlul, producătorul are drept de viață și de moarte asupra produsului vândut și-l poate oricând opri să mai funcționeze. Și, în acest caz, utilizatorul nu poate decât să spere că producătorul este de bună credință.
Cunoscutul dezvoltator de drone DJI, ale cărui produse pot fi cumpărate și în țara noastră, a decis că înregistrarea achiziției este obligatorie și că, în caz contrar, funcționare dronei va fi limitată extrem de mult.
Dacă drona cumpărată nu este înregistrată, producătorul va dezactiva funcția de localizare, luminile și captura video. În plus, zborul va fi limitat la o rază de 50 de metri și o înălțime de 30 de metri.
Înregistrarea presupune crearea unui cont pe baza adresei personale de mail și a numărului unic de identificare al produsului.
Conform celor de DJI, înregistrarea și actualizarea software aduc conformarea cu legislația în materie de drone din toate regiunile în care sunt comercializate produsele companiei.