Facebook Inc. a încheiat acorduri cu o serie de companii precum Vox Media, BuzzFeed, ATTN și Group Nine Media pentru realizarea unor show-uri dedicate viitorului său serviciu video, potrivit mai multor surse, informează Reuters.
Facebook plănuiește să difuzeze în serviciul său video două tipuri de conținut de divertisment: show-uri cu episoade ce au o durată între 20 și 30 de minute, pe care le va deține, și show-uri mai scurte, cu scenariu sau fără, cu durate între 5 și 10 minute, pe care nu le va deține, potrivit surselor menționate.
Utilizatorii vor vedea reclame în ambele tipuri de conținut – de lungă durată și de scurtă durată, scrie News.ro.
Toate sursele au vorbit sub protecția anonimatului, pentru că acordurile încheiate de Facebook sunt confidențiale.
Demersul Facebook de a achiziționa și de a licenția conținut original face parte din planul companiei de a atrage venituri mai mari din publicitate. Astfel, compania intră în competiție cu YouTube Red deținut de Alphabet Inc și cu platforma Discover a Snapchat, precum și cu televiziuni tradiționale.
Mark Zuckerberg le-a spus investitorilor, în această lună, că Facebook plănuiește să obțină un ”conținut-ancoră”, care să atragă utilizatorii să utilizeze serviciul video în aplicația companiei.
Facebook va plăti până la 250.000 de dolari pentru show-urile mai lungi, cu scenariu, pe care le va deține, împrumutând din strategia aplicată cu succes de Netflix Inc și Amazon.com Inc. Ambele companii dețin o parte din conținutul pe care îl oferă abonaților.
Pentru show-urile mai scurte, Facebook va plăti de la 10.000 de dolari la 35.000 de dolari pentru fiecare show și le va oferi creatorilor 55% din veniturile încasate din publicitate, potrivit surselor.
Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze aceste informații.
Facebook a transmis în decembrie că intenționează să cumpere programe originale cu scenariu sau fără pentru serviciul său video.
În prezent, Facebook oferă material video în direct de la mai multe instituții de media, dar și de la utilizatorii rețelei de socializare.
În ultimele luni, compania a început să testeze piața cu materiale video în direct din domeniul sportului. Cel mai recent, a încheiat un acord cu Liga americană de baseball pentru a transmite 20 de meciuri în acest sezon.
În timp ce Facebook va difuza show-urile scurte exclusiv pe propriul site, creatorii conținutului vor putea difuza show-urile pe propriile platforme, după o perioadă de timp negociată, și vor putea, la un moment dat, să le vândă extern.
Compania are intenția de a lucra cu o serie de creatori de știri și entertainment care sunt deja activi pe Facebook și au un număr mare de utilizatori care le urmărresc paginile. Vox, BuzzFeed, ATTN și Group Nine Media – compania-mamă a Thrillist, NowThis și The Dodo - vor produce conținuturi de scurtă durată pentru noul serviciu al Facebook, potrivit surselor.