Clienții cei mai activi, când vine vorba de cumpărături online, au vârsta cuprinsă între 25-34 ani, bărbați și femei, urmați de generația 35-44, iar la mică diferență vine generația 18-24 de ani, arată o analiză de piață publicată, marți, de retailerului online CEL.ro, potrivit căreia valoarea medie a cumpărăturilor făcute de bărbăți este cu 3% mai mare decât cumpărăturile făcute de femei.
Categoriile de gadgeturi, laptopuri, gaming sau smartphone-uri continuă să se regăsească în rândul preferințelor barbaților, dar și femeile se uită din ce în ce mai des către gadgeturi precum brățări fitness sau smartwatches, scrie News.ro.
Comparativ cu 2015, cercetarea arată preocupări tot mai crescute ale femeilor pentru tehnologie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Deși diferențele dintre bărbați și femei pe aceste categorii încă sunt mari, dar femeile sunt din ce în ce mai preocupate de achiziționarea celor mai noi terminaluri high-tech, iar gradul de interes a crescut de aproape patru ori în 2016 față de 2015 pentru categoriile de gadgeturi și s-a dublat pentru smartphone-uri”, se arată în analiza citată.
Deși studiile de spcialitate spun că în offline barbații și femeile au un comportament diferit la cumpărături, când vine vorba de online, cercetarea realizată de CEL.ro subliniază că nu sunt diferențe foarte mari din punct de vedere comportamental.
Ambele sexe vizitează și analizează în medie același număr de pagini, iar valoarea coșului de cumpărături indică diferențe foarte mici între cele două sexe - valoarea medie a cumpărăturilor făcute de bărbăți este cu 3% mai mare decât cumpărăturile făcute de femei.
CITEȘTE ȘI Microsoft plătește 10.000 de dolari pentru instalarea forțată a Windows 10Aceleași date arată și o preferință tot mai mare în folosirea dispozitivelor mobile. Deși aceste dispozitive încă nu au detronat desktopul, direcția în care evoluează lucrurile indică un viitor nu foarte îndepărtat în care mobilul va fi cel puțin egal cu desktopul nu doar ca preferință de cercetare a pieței, ci și de achiziție.
În urma studiului s-a observat că femeile sunt mai active și mai predispuse să achiziționeze produse de pe dispozitivele mobile decât bărbații. Astfel, dintre utilizatorii de gen feminin 30% aleg sa facă tranzacții de pe dispozitivul mobil, iar 70% de pe desktop, pe când barbații aleg să facă tranzacții mobile într-o proporție de 23%, 77% preferând desktopul.
CEL.ro este cel mai mare magazin online cu capital integral românesc care activează pe piața din România din anul 2004. Compania deținută de antreprenorul Tiberiu Pop a înregistrat, anul trecut, vânzări de 40 de milioane euro, are un portofoliu de peste 100.000 de produse și peste un million de comenzi procesate până în prezent.
Anul trecut, circa 2,7 milioane de români și-au făcut cel puțin o dată cumpărăturile pe internet, cheltuind 1,4 mld. euro, cu aproximativ 30% mai mult decât în 2014, potrivit statisticilor oficiale.