Magazinele online care se listează pe marketplace-uri înregistrează volume de vânzări mai mari chiar și cu 60% la un an de la integrarea cu acestea, potrivit datelor furnizate de platforma de e-commerce Teamshare.
Marketplace-urile au deschis noi oportunități pentru retailerii din e-commerce-ul autohton și au ajuns să să reprezinte una dintre nișele cu cea mai mare rată de dezvoltare din România ultimilor ani.
Evoluția a fost determinată de creșterea numărului comercianților online care înțeleg avantajele oferite de listarea pe marketplace-uri, atât în termeni de creștere a vânzărilor, cât și în privința efortului minim de administrare, potrivit experților Teamshare.
”În prezent, platforma Teamshare este integrată cu principalele canale de acest gen din țară – eMAG, Okazii.ro, Cel.ro, evoMAG și Elefant.ro. Acestea generează, pentru partenerii noștri, rulaje mai mari cu până la 20% încă din primele trei luni de la adoptarea acestui model de business și cu 60% după primul an”, a declarat directorul Entelion Software, compania care dezvoltă platforma Teamshare, Marius Panait.
Potrivit acestuia, majoritatea clienților companiei solicită site-uri business to business, integrate cu sisteme ERP, dar și marketplace-uri. În prezent, aproximativ 40% dintre companiile care folosesc platforma integrată de e-commerce Teamshare vând online și pe marketplace-uri, iar până la sfârșitul anului ponderea acestora ar urma să ajungă la cel puțin 60%.
”Numărul magazinelor online care se listează pe marketplace-uri crește constant pentru că aceste canale de vânzări permit listarea facilă a portofoliului de produse, a ofertelor, recepționarea comenzilor și transmiterea înapoi a facturilor asociate. În plus, retailerii au acces la o configurare simplă, care asigură control total asupra produselor listate, atât pentru imagini, descrieri, proprietăți, cât și pentru stocuri, prețuri de listă, promoții și oferte”, adaugă Marius Panait.
Printre beneficiile oferite de listarea pe marketplace-uri se numără și scăderea costului de vânzare, efortul minim de administrare, costurile operaționale reduse, dar și activarea rapidă, care asigură diminuarea componentei time-to-market.
Integrarea unui magazin cu o platformă de tip marketplace se poate face în cel mult câteva săptamâni, în funcție de cerințele de documentare a produselor impuse canalul de vânzări ales.
Interconectarea tehnică a magazinului cu un marketplace se face într-un timp mult mai redus, de doar 3 zile. Însă, conform experților Teamshare, optimizarea trebuie făcută continuu, pentru că marketplace-urile evoluează și își schimbă constant structura interfeței de conectare.
Pe piața locală, cel mai mare marketplace este cel deținut de eMAG, magazin online care atrage zilnic peste o jumătate de milion de vizitatori unici pe pagina sa de Internet.
În Europa există peste 220 de platforme marketplace, dintre care 39 doar în Germania, 24 în Franța și 14 în Italia, conform unei cercetări realizate în anul 2015 de Asociația federală pentru comerț din Germania. Cele 220 de platforme marketplace sunt furnizate de un număr de 50 de companii, conform sursei citate.
La nivel mondial, compania chineză Alibaba și compania americană Amazon operează cele mai mari platforme online de tip marketplace din lume, conform unui clasament care ține cont de numărul de utilizatori care au făcut achiziții de pe cele două platforme în anul 2014. Locurile următoare sunt ocupate de marketplace-urile eBay, Groupon, Etsy și Zalando.