A devenit Donald Trump dependent de TikTok? Omul care a vrut să interzică aplicația chineză în Statele Unite pe vremea când era președinte s-a răzgândit în mod clar. Fostul președinte american a luat atitudine în favoarea rețelei sociale chinezești, care este în prezent amenințată cu interzicerea în Statele Unite.
"Dacă scăpați de TikTok, atunci Facebook și Zuckerschmuck (sic! - n.r.) își vor dubla cifra de afaceri. Nu vreau ca Facebook, care a trișat la ultimele alegeri, să se descurce mai bine. Ei sunt adevărații dușmani ai poporului", a scris candidatul republican la Casa Albă pe propria sa rețea socială, Truth Social, scrie Le Figaro, citat de News.ro.
Această declarație vizează direct propunerea unui grup de aleși americani care vor să interzică rețeaua socială chineză în țară, temându-se de riscurile de interferență și spionaj din partea guvernului chinez.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacă Donald Trump preferă rețeaua chineză în fața gigantului american este pentru că se află în conflict deschis cu Facebook și cu creatorul său, Mark Zuckerberg, de mai mulți ani.
În ianuarie 2021, conturile lui Donald Trump de pe Facebook și Instagram, servicii deținute de Meta, au fost suspendate în urma atacului de la Capitoliu. Compania americană a restabilit în cele din urmă profilurile fostului președinte al SUA în ianuarie 2023, în urma unei cereri din partea lui Donald Trump însuși.
"Publicul trebuie să poată auzi ceea ce spun personalitățile politice pentru a putea face alegeri în cunoștință de cauză", a declarat la acea vreme Nick Clegg, responsabilul pentru afaceri internaționale al grupului Meta.
Această revenire nu l-a împiedicat pe candidatul republican să îl atace cu regularitate pe Mark Zuckerberg în discursurile sale, punându-i în mod regulat porecla "Zuckerschmuck", care se poate traduce prin "Zucker-fraier".
Deși, la prima vedere, fostul președinte american pare să aibă încă ranchiună față de rețeaua socială cu aproape 3 miliarde de utilizatori și față de creatorul acesteia, candidatul republican ar putea avea totuși nevoie de el pentru a câștiga Casa Albă în noiembrie 2024. În timpul campaniilor sale anterioare din 2016 și 2020, Donald Trump a folosit Facebook ca instrument central pentru a influența electoratul american. Rețeaua socială a permis, de asemenea, echipei sale de campanie să organizeze evenimente de strângere de fonduri și să strângă sume importante de bani.