Vânzările de tablete la nivel mondial au scăzut cu 15,6% anul trecut, la 174,8 milioane de unități, potrivit datelor International Data Corporation (IDC).
Piața tabletelor este în declin de doi ani. Unul dintre motivele scăderii vânzărilor de tablete este acela că utilizatorii se orientează tot mai mult spre așa numitele phablet-uri, care combină caracteristicile unui smartphone cu cele ale unei tablete. Totodată, ritmul de înlocuire a dispozitivelor este destul de lent.
Singurele companii care au vândut mai multe tablete în 2016 decât în anul precedent au fost Amazon și Huawei. Vânzările de tablete ale Amazon aproape s-au dublat, atingând peste 12 milioane de unități. Astfel, Amazon a reușit să urce pe poziția a treia în topul vânzărilor de tablete al nivel global.
CITEȘTE ȘI Brand Finance: Google devine cel mai valoros brand pentru prima dată din 2011, depășind AppleVânzările de tablete ale Huawei au urcat și ele putenic, cu circa 50%, la 9,7 milioane de unități.
Totuși, Apple a rămas, anul trecut, lider pe piața tabletelor, cu o cotă de 24,4%. Compania americană a vândut 42,6 milioane de tablete în 2016, în scădere cu 14,2% față de 2015.
Pe locul al doilea s-a situat compania sud-coreană Samsung, cu o cotă de piață de 15,2%. Compania a vândut 26,6 milioane de tablete în 2016, în scădere cu 20,5% față de anul anterior.
Pe următoarele poziții s-au aflat Amazon, Lenovo și Huawei, cu cote de piață de 6,9%, 6,3%, respectiv 5,6%.