Facebook anunță că funcția de căutare disponibilă utilizatorilor săi va furniza rezultate mai relevante cu ajutorul inteligenței artificiale.
Folosind algoritmi ce țin de inteligența artificială, Facebook va putea înțelege mai bine atât cuvintele cheie folosite de utilizatori, cât și conținutul fotografiilor. AI-ul analizează imaginile și poate recunoaște obiectele, ajutând Facebook să returneze rezultate mult mai corecte.
Spre exemplu, o căutare după “poze cu portocale roșii” va afișa imaginile în care AI-ul a recunoscut fructul respectiv. Este o caracteristică a inteligenței artificiale pe care Google și Apple o folosesc deja în unele din produsele lor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Inteligența artificială nu va deveni unicul element care contribuie la returnarea rezultatelor relevante. Algoritmul Facebook va corobora AI-ul cu alte elemente, precum titlurile, descrierile sau locația imaginilor.
Joaquin Quiñonero Candela, directorul departamentului responsabil cu punerea în practică a învățăturilor pe care le deprinde sistemul de inteligență artificială, spune că Facebook rulează 1,2 milioane de experimente ce privesc AI-ul în fiecare lună.
Deocamdată, noile funcții de inteligență artificială au fost aplicate doar imaginilor și sunt disponibile numai utilizatorilor din Statele Unite. Facebook va lansa ulterior această tehnologie la nivel global și o va integra și pentru conținutul video.