Brandul de smartphone-uri Pixel se află în creștere, dar este, încă, unul din cele mai mici de pe piață, în ciuda faptului că este susținut de gigantul american Google.
În întregul ciclu de viață al seriei Pixel, din 2016 până în prezent, au fost livrate 37,9 milioane de smartphone-uri, susține o analiză publicată de IDC.
Cifra este una care nu ar trebui să mulțumească Google, care, cu siguranță, și-ar fi dorit deja să lupte de la nivelul Apple, care se estimează că livrează peste 224 de milioane de iPhone-uri pe an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Google a încercat inclusiv o politică agresivă de preț în anii trecuți, pentru a crește cota de piață smartphone-urilor sale, care au printre atuuri, calitatea fotografiilor, un Android „curat” și un set de funcții exclusive.
Însă, aceleași smartphone-uri Pixel au o faimă negativă dată de numeroasele probleme depistate de-a lungul anilor, ceea nu face nicio favoare diviziei de hardware a gigantului american.
În plus, Pixel nu are, încă, o rețea globală de distribuție, care să aducă smartphone-urile companiei pe căi oficiale într-un mare număr de țări. În România, de exemplu, dispozitivele Pixel sunt aduse, încă, din piața gri, la prețuri mari.
Există, însă, și o notă de optimism în analiza IDC. În ultimul an, au fost livrate 10 milioane de smartphone-uri Pixel, adică mai bine de un sfert din numărul total de dispozitive livrate în întregul ciclul de viață al seriei lansate în 2016.
Pixel are dificultăți în a „mânca” din cota de piață a iPhone-urilor în Statele Unite. În schimb, cea mai mare piață pentru smartphone-urile dezvoltate de Google este Japonia.