Piața smartphone-urilor a scăzut ușor în al treilea trimestru al anului, un trimestru în care Samsung și-a reconsolidat poziția de lider, profitând și de slăbiciunile principalilor adversari.
353.6 milioane de smartphone-uri s-au vândut în al treilea trimestru, conform IDC. Este o scădere de 1,3% față de anul trecut, o scădere considerată bună în contextul pandemiei. Previziunile IDC vorbeau inițial de o scădere cu 9 procente în acest trimestru.
Cu 80,4 milioane de unități livrate, Samsung s-a distanțat de urmăritori și are acum o cotă de 22,7% din piață. Coreeni au crescut cu 2,9% față de anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După un adevărat picaj de 22 de procente, cei de la Huawei ar trebui să fie mulțumiți că încă mai au mic avans în fața conaționalilor de la Xiaomi, care, cu o creștere spectaculoasă de 42%, s-au apropiat la doar 1,6% cotă de piață de Huawei.
Huawei a livrat 51,9 milioane de device-uri, iar Xiaomi s-a oprit la 46,5 milioane de unități.
După Huawei, Apple este al doilea cel mai mare pierzător al ultimului trimestru. Apple a livrat 41,6 milioane de iPhone-uri, în scădere față de aceeași perioadă a anului trecut cu 10,6%.
Cu 31,5 milioane de unități livrate, Vivo închide topul celor 5 mari producători de smartphone-uri. Vivo a crescut în ultimul trimestru cu 4,2%.
Scăderile Huawei și Apple sunt explicate de IDC prin performanța slabă a piețelor dezvoltate în ultimul trimestru. America de Nord, Europa de Vest și China au înregistrat scăderi pe linie.