Guvernul Marii Britanii va cere Facebook, Google, Twitter și altor companii tehnologice să simplifice politicile de management al datelor utilizatorilor, după dezvăluirile apărute despre nereguli recente, a relatat Sunday Times, transmite Reuters.
Matt Hancock, ministrul pentru tehnologie digitală, cultură și media, a declarat publicației că marile companii din sectorul digital nu oferă utilizatorilor termeni și condiții clare și concise despre cum sunt folosite datele lor personale. Obiectivul său este ca informațiile să fie cuprinse într-o singură pagină, scrie News.ro.
În cazul Facebook, acordul pentru utilizarea serviciilor companiei are peste 3.700 de cuvinte, iar în cel al Twitter 11.000 de cuvinte.
Guvernul de la Londra a convocat directori ai Facebook, Google și Twitter să participe la o întâlnire în luna aprilie, pentru a discuta despre practicile în domeniul managementului datelor.
CITEȘTE ȘI Facebook a colectat istoricul convorbirilor și al mesajelor de pe telefoanele cu Android ani la rând”Oamenii sunt uimiți de paginile de termeni și condiții greoaie. Doresc ca aceștea să fie reduse astfel încât oamenii să vadă dintr-o privire ce acceptă. Vreau ca marile platforme să răspundă întrebărilor și să demonstreze că vor să se schimbe”, a spus Hancock.
Dezvăluirile că firma de consultanță politică Cambridge Analytica a folosit datele personale a peste 50 de milioane de utilizatori ai Facebook pentru campania președintelui american Donald Trump au îndreptat atenția asupra rețelelor de socializare.
În acest timp, Parlamentul britanic ia în considerare o lege de protecție a datelor care ar permite guvernului să impună amenzi mari companiilor tehnologice, în cazul utilizării incorecte a datelor clienților.
În SUA, membrii Congresului îi cer directorului general al Facebook, Mark Zuckerberg, să participe la o audiere referitoare la practicile companiei.
Acțiunile Facebook au scăzut cu circa 14% săptămâna trecută, în urma dezvăluirilor.
Duminică, Zuckerberg s-a angajat să protejeze informațiile personale ale clienților, prin reclame publicate în mai multe publicații britanice, pe câte o pagină întreagă.
Sâmbătă, autoritatea britanică însărcinată cu protecția confidențialității informațiilor a efectuat o percheziție de șapte ore la sediul dim Londra al firmei Cambridge Analytica, în cadrul unei investigații legate de utilizarea datelor personale în campaniile politice, de către companiile media și alte afaceri.