Google va șterge automat istoricul privind locațiile și navigarea utilizatorilor noi, după 18 luni

Google va șterge automat istoricul privind locațiile și navigarea utilizatorilor noi, după 18 luni
scris 25 iun 2020

oogle, divizie a grupului Alphabet, va șterge automat istoricul privind locațiile și navigarea utilizatorilor noi, după 18 luni, și va facilita accesul tuturor la aplicațiile pentru serviciul de căutare, Maps și YouTube, fără urmărirea navigării, transmite Reuters.

Actualizarea controlului confidențialității datelor are lor în timp ce operatorul celui mai folosit motor de căutare din lume este tot mai urmărit în privința practicilor de colectare a datelor, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News
Microsoft închide Mixer, după ce a plătit zeci de milioane de dolari pentru a aduce streameri de pe alte platforme CITEȘTE ȘI Microsoft închide Mixer, după ce a plătit zeci de milioane de dolari pentru a aduce streameri de pe alte platforme

Legile noi referitoare la confidențialitatea  datelor din California și Europa au determinat companiile de internet să își ajusteze practicile în ultimii doi ani.

Mai multe procese intentate în ultimele luni de consumatori și procurori generali americani acuză Google de înșelăciune în colectarea datelor.

Potrivit actualizării setărilor de către Google, istoricul vizionărilor de YouTube al utilizatorilor noi va dispărea după 36 de luni, iar cel referitor la localizare și navigarea pe web va fi șters după 18 luni. Utilizatorii pot opta pentru perioade mai lungi sau mai scurte.

Cu toate acestea, Google va putea în continuare să acceseze și să stocheze date referitoare la localizare, prin alte mijloace.

Utilizatorii vor putea să efectueze mai ușor căutări ”în modul incognito” în motorul de căutare, în Maps și YouTub, doar prin închiderea fotografiei de profil. Anterior, era nevoie de un click suplimentar în meniul aplicației.

Google nu păstrează un jurnal al activității utilizatorilor atunci când aceștia folosesc modul incognito.

Compania obține majoritatea veniturilor din publicitate, care se bazează pe datele referitoare la ce vizionează și citesc utilizatorii și unde se află aceștia.

Directorul general al grupului Alphabet, Sundar Pichai, a recunoscut anul trecut că compania colectează mai multe date decât are nevoie pentru publicitate și s-a angajat să reducă volumul acetora.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
navigare
locatii