De la începutul anului viitor, Google începe tranziția către un nou sistem de targetare a reclamelor, care nu mai folosește cookie-uri terțe pentru urmărirea utilizatorilor.
Google a anunțat că, în prima parte a anului viitor, va începe să testeze eliminarea cookies-urilor terțe. La prima fază de testare vor participa 1% dintre utilizatorii browser-ului Chrome.
Compania vrea să identifice și să rezolve eventualele probleme tehnice, încercând să minimizeze impactul asupra experienței utilizatorilor.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Sam Altman, chemat la sediul OpenAI pentru discuții cu directorii. CA-ul ar fi acceptat, în principiu, să demisioneze. Fostul co-CEO al Salesforce va fi în noul Consiliu, posibil și un director de la MicrosoftÎn perioada testării, Google va folosi soluții temporare pentru gestionare și funcții accesibile utilizatorilor pentru a rezolva eventualele probleme care pot apărea.
Compania plănuiește să extindă testul în al treilea trimestru al anului viitor.
După eliminarea completă a cookie-urilor, Chrome va trece la sistemul de targetare bazat pe domenii de interes, numit Privacy Sandbox.
Google, ale cărui venituri sunt generate, în cea mai mare parte, de reclame, renunță cu mare greutate la cookie-uri, după ce browsere precum Firefox și Safari au făcut deja acest pas.