Browserul web Chrome al Google nu va bloca în totalitate cookie-urile înainte de sfârșitul anului 2023, a anunțat grupul părinte Alphabet, amânând cu aproape doi ani măsura care a provocat îngrijorări antitrust din partea companiilor concurente și a autorităților de reglementare, transmite Reuters.
Google a dorit ca din ianuarie 2022 să împiedice companiile care folosesc reclamele personalizate să strângă date privind interesele utilizatorilor prin intermediul cookie-urilor, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dar companiile concurente au acuzat cel mai mare vânzător de reclame online din lume, în funcție de venituri, că se folosește de confidențialitatea sporită ca pretext pentru a câștiga o cotă de piață mai mare.
Acțiunile Alphabet au crescut joi cu circa 0,5%, dar cele ale companiilor care încearcă să își reducă dependența de cookie-uri au urcat puternic, între acestea aflându-se Trade Desk, cu un avans al titlurilor de 18%, PubMatic, cu 12% și Criteo, cu 10%.
Autoritatea pentru Piețe și Concurență (CMA) din Marea Britanie a convenit în această lună, în urma unei investigații, să supravegheze schimbările dorite de Google.
Potrivit Google, noul termen este conform cu acordul convenit cu autoritatea de reglementare britanică.
Modificările preconizate de Google sunt investigate și de Departamentul de Justiție al Statelor Unite și Comisia Europeană.
Google lucrează cu industria publicității la tehnologii care ar putea înlocui capacitățile de urmările ale cookie-urilor, dar care ar proteja mai bine confidențialitatea datelor online.
Compania intensționează să aleagă noi tehnici de acest tip până la sfârșitul anului viitor, să efectueze testele finale, iar apoi să elimine treptat cookie-urile începând de la jumătatea anului 2023, dacă CMA va fi de acord.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ferrari a dezvăluit un nou hibrid pentru a-și extinde oferta de modele electrificateCriticii contestă însă eficiența alternativelor, afirmând că numai Google va avea de câștigat de pe urma eliminării cookie-urilor terților, pentru că va continua să colecteze date similare prin intermediul YouTube, al motorului de căutare și al altor sisteme populare.
Browserul Safari al Apple a urmărit să facă schimbări similare, dar Chrome este utilizat pe scară mai largă în SUA și Europa.