Gigantul american Google ia în calcul punerea funcțiilor de inteligență artificială din motorul său de căutare în spatele unui paywall, ceea ce ar reprezenta o premieră.
Google încă nu a lansat funcțiile de AI ale motorului său de căutare la nivel global pentru toți utilizatorii, dar deja șefii companiei evaluează monetizarea acestora, dincolo de reclame.
Conform Financial Times, executivii companiei discută despre vânzarea unei versiuni Premium a motorului de căutare, care să includă informațiile oferite de AI.
CITEȘTE ȘI Amazon renunță la plata cu palmaSursele citate susțin că inginerii companiei dezvoltă deja tehnologia necesară, însă, o decizie finală în acest sens încă nu a fost luată.
Actuala versiune a motorului de căutare, cu multe reclame și spam, va continua să funcționeze în paralel și să fie gratuită.
Motorul de căutare a generat venituri de 175 de miliarde de dolari anul trecut, ceea ce reprezintă mai bine de jumătate din toate veniturile companiei.
Google a început să experimenteze cu inteligența artificială în motorul său de căutate în mai anul trecut, însă, s-a mișcat cu mare greutate, iar aceste funcționalități nu sunt încă disponibile decât unui număr limitat de utilizatori.
Dacă informația se va concretiza, va fi pentru prima oară când Google Search se va abate de la modelul său tradițional de business bazat pe reclame.