Deoarece cookie-urile au devenit un fel de "bau-bau" când vine vorba de publicitate și încălcarea intimității online, Google vrea să le înlocuiască cu un nou sistem, care să prezinte mai multă siguranță și să ofere mai multă încredere.
Google, care deține Chrome, browser-ul web ce domină piața, plus unele dintre cele mai folosite servicii online, a prezentat o alternativă la cookie-urile folosite de site-uri și advertiserii pentru a stoca date despre utilizatori.
Numite de Google “trust tokens” aceste așa-zise jetoane de încredere ar trebui să permită site-urilor să le transmită advertiserilor datele de trafic și indicatorii pentru bannere, fără a urmării utilizatorii pe întreg web-ul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Spre deosebire de cookie-uri, noul sistem ar trebui să realizeze autentificarea utilizatorilor fără a avea nevoie să cunoască identitatea acestora.
De asemenea, site-urile web ar urma să poată folosi mai multe tipuri de trust token, pentru diverse scopuri - analytics, publicitate etc.
Google vrea să implementeze treptat noul sistem și să înlocuiască, eventual, complet cookie-urile, dar nu oferă o estimare cu privire la momentul în care acest proces va fi folosit în Chrome.
Gigantul american, al cărui business se bazează de publicitate, nu s-a grăbit, precum alte companii, să blocheze în browser cookie-urile terțe, cele care fac ca datele utilizatorilor să ajungă la un mare număr de companii online și firme de publicitate.
Mozilla, companie care nu depinde de publicitate, oferă din acest punct de vedere un nivel mult mai bun de protejare a intimității celor care folosesc Firefox, oferind și un nivel suficient de control asupra modului în care sunt gestionate cookie-urile și tracker-ele web.