În secret, Google a realizat parteneriate cu mai mulți publisheri, pe care îi plătește pentru a folosi un instrument de AI pentru publicarea conținutului online.
Parteneriatele, conform Adweek, fac parte din cadrul Google News Initiative, un program vechi de șase ani prin care gigantul finanțează proiecte de educație media, instrumente de verificare a faptelor și alte resurse pentru redacții.
Instrumentul în cauză, aflat în stadiu beta, poate fi folosit pentru a publica rapid rezumate ale unor articole preluate de pe alte site-uri.
CITEȘTE ȘI Google integrează Gemini în aplicația Messages și Android AutoRezumarea articolelor și a documentelor este una dintre funcțiile la care AI-ul, în stadiul actual, se pricepe cel mai bine.
Instrumentul este promovat ca un mijloc prin care site-urile mici își pot crește eficiența și pot publica mai mult conținut cu ajutorul inteligenței artificiale.
Pentru a-i folosi soluția de AI, Google plătește un număr mic de publisheri cu sume de cinci cifre, conform Adweek.
Proiectul este deja unul controversat, întrucât Google nu le cere partenerilor săi să facă public faptul că articolele respective sunt create cu ajutorul inteligenței artificiale.