Aplicațiile Google pentru Android și iPhone, precum și site-ul dedicat dispozitivelor mobile vor avea în curând o nouă interfață, care aduce aminte de epoca portalurilor online.
Google, ca și Facebook, a adunat o mare cantitate de informații pe care le oferă utilizatorului în anumite contexte. Și ambele companii încearcă acum să găsească cea mai bună cale grafică de a face acest lucru.
În cazul lui Google, informația este oferită pe bază de căutare - cauți “vremea” și Google îți va da prognoza meteo. Însă, când informația este foarte bogată și diversificată, apar situații în care căutarea nu este cea mai bună cale de a o accesa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De aceea, atât aplicația mobilă, cât și site-ul mobil Google vor avea un design pe bază de pictograme tradiționale, prin intermediul cărora informațiile vor putea fi accesate așa cum sunt deschise aplicațiile pe calculator sau smartphone.
Pictogramele vor corespunde diverselor tipuri de informații ce pot fi accesate rapid prin intermediul Google, de la scorurile meciurilor de fotbal din secțiunea “Sport”, la restaurantele de la “Eat & Drink”.
Cele mai folosite secțiuni vor fi afișate pe un rând, imediat sub căsuța de căutare. De acolo, apăsând un link, se poate ajunge la meniul care conține toate aceste pictograme.
Pe undeva, abordarea Google pare o revenire la vremea în care portalurile făceau legea pe internet, cu ale lor “directoare”. Este, însă, o idee binevenită, în special pentru utilizatorii care nu sunt conștienți de gama vastă de informații pe care le pot accesa prin intermediul căutărilor pe Google sau pentru cei care preferă interfețele grafice tradiționale în locul asistenților virtuali.