Google a pus luni la dispoziție o tehnologie care, dacă va fi adoptată pe scară largă, va facilita accesul pacienților la istoricul lor medical prin intermediul unor aplicații terțe, relatează CNBC.
Sistemele de sănătate ar putea adopta tehnologia, numită Google Healthcare API, în condițiile în care guvernul american le va cere în curând să faciliteze pacienților accesul și utilizarea datelor lor medicale, scrie News.ro.
Cu toate acestea, afacerile dominante ale Google în domeniul publicității, care folosesc datele clienților pentru reclame țintite, au creat o imagine negativă și i-au blocat în trecut inițiative în domeniul medical.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, Google este al treilea mare furnizor de tehnologie cloud, după Amazon și Microsoft.
Începând de luni, furnizorii de servicii medicale pot construi noi sisteme utilizând noua tehnologie Google Healthcare API, pentru a traduce și converti date stocate în diferite sisteme, de la sisteme de imagistică la softuri pentru date medicale.
Deși documentația afirmă că Healthcare API are rolul să ”stocheze și acceseze date din sistemul medical în Google Cloud, oferind o punte esențială între actualele sisteme de asistență medicală și aplicațiile găzduite de Google Cloud”, Google afirmă că clienții nu sunt obligați să stocheze date în Google Cloud.
Microsoft Azure are o tehnologie similară pentru sectorul medical, concepută pentru a ajuta clienții să se conecteze la surse cum ar fi fișele de sănătate electronice.
Companiile din sectorul asistenței medicale sunt nevoite tot mai mult să puna la dispoziția pacienților informații medicale, precum și aplicațiile de sănătate pe care aceștia aleg să le utilizeze.
Departamentul de Sănătate și Servicii Umane a lansat un set de reguli la începutul acestui an pentru a împiedica companiile de îngrijire a sănătății să blocheze informațiile”.
Practica, care se desfășura de ani de zile, făcea ca oamenii să nu își poată accesa propriile informații medicale la spital sau la cabinetul medicului.
Unele sisteme de sănătate spun pacienților că trebuietrebui să plătească pentru datele lor sau că informațiile sunt disponibile doar prin intermediul unui PDF sau CD-Rom tipărit.
”Spitalele și vânzătorii au doi ani pentru a respecta noile reguli”, a menționat Aneesh Chopra, director pentru tehnologie la Casa Albă și președinte al Care Journey, o companie de analiză în domeniul sănătății, într-un interviu acordat CNBC.
Au existat, de asemenea, dificultăți întâmpinate de pacienți în privința schimbului de informații între spitale, în special cele provenite de la furnizori diferiți de documente medicale.
Joe Corkery, medic și director de produs la Google Cloud, și Aashima Gupta, director pentru soluții în domeniul sănătății, au scris într-o postare pe blog că poate fi ”un efort herculean” “pentru ca sistemele de sănătate să acceseze date unificate provenite de la surse diferite.
Pandemia de coronavirus a arătat de ce interoperabilitatea datelor este atât de importantă. Poate contribui la eforturile unor instituții precum Centrul pentru Controlul și Prevenția Bolilor, care va lansa o aplicație pentru schimbul de informații provenite din datele electronice cu departamentele de sănătate publică. Aplicația va fi lansată în luna mai.
“Covid-19 aduce în centrul atenției discuțiile legate de interoperabilitatea datelor din sănătate”, a afirmat Gupta pe email.