Pusă în fața situației de a oferi transparență cu privire la datele pe care le colectează de la utilizatori, Google a avut nevoie de mai multe luni pentru a lista toate categoriile de informații pe care aplicațiile sale le transmit.
De la jumătatea lunii decembrie, Apple a pus în aplicare o nouă regulă în cadrul App Store, care obliga toți dezvoltatorii să completeze o nouă categorie de informații, din care utilizatorii să afle, înainte să instaleze o aplicație, ce date sunt colectate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și, chiar dacă schimbarea fusese anunțată cu alte câteva luni înainte, Google a avut nevoie de aproximativ 3 luni de la momentul intrării noi reguli în vigoare pentru a se alinia.
Din decembrie, dezvoltatorii nu mai aveau voie să emită update-uri pentru aplicații dacă nu completează și categoriile de date pe care le colectează. Adăugarea informațiilor se putea face și fără lansarea unui update, însă un update nu putea fi publicat fără noile informații.
În aceste condiții, Google a reînceput abia în ultimele zile să-și actualizeze numeroasele aplicații, după ce nu a mai publicat update-uri din luna decembrie. În unele cazuri, cum este cel al aplicației YouTube, informațiile au fost adăugate fără a fi livrat vreun update.
Timpul îndelungat de care o companie precum Google a avut nevoie pentru a face publice categoriile de date personale colectate arată în ce încurcătură a fost pusă de noile reguli Apple. Cel mai probabil, cei de la Google au avut nevoie de timp pentru a identifica numeroasele tipuri de date personale pe care aplicațiile companiei le colectează.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istoricăYouTube, spre exemplu, conform noilor informații din App Store, colectează cam tot ce se poate colecta, de la istoricul navigării și căutări, la contacte și localizare. Unele din acestea sunt folosite pentru a lega utilizatorul de datele colectate - element important pentru targetarea cu reclame.