Google a confirmat concedierea a câtorva sute de persoane din echipa sa globală de vânzări de publicitate, pe fondul automatizării unui număr tot mai mare de sarcini administrative și creative datorită inteligenței artificiale (AI), scrie Le Figaro.
„În fiecare an, urmăm un proces riguros de structurare a echipei noastre pentru a oferi cele mai bune servicii clienților noștri de publicitate (…). Ca parte a acestui proces, câteva sute de posturi sunt reduse la nivel global”, a declarat un purtător de cuvânt al gigantului internetului. „Angajații în cauză vor putea să aplice pentru posturi vacante în cadrul echipei sau în altă parte la Google”, a adăugat acesta. Informația a fost raportată pentru prima dată de Business Insider.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul californian a precizat că modificările aduse serviciului îi vor permite să susțină mai bine IMM-urile, în timp ce personalul rămas se va concentra pe marile corporații. De asemenea, Google plănuiește să creeze noi roluri și să crească numărul de angajări în acest an, invocând schimbări și mai mari decât în timpul pandemiei. Gigantul căutărilor online nu a menționat inteligența artificială generativă (producția automată a diferitelor tipuri de conținut), care este în curs de a revoluționa multe sectoare, inclusiv cel al publicității, scrie G4Media.ro.
AI și automatizarea procesului de creație
Săptămâna trecută, Google Cloud a anunțat noi soluții de inteligență artificială și inteligență artificială generativă care să permită distribuitorilor să creeze agenți virtuali capabili să interacționeze cu consumatorii pe site-uri web și aplicații mobile într-un mod mult mai fluid și mai sofisticat decât chatbots fără AI generativ.
Această tehnologie, care a pus pe jar Silicon Valley și nu numai în ultimul an, accelerează și automatizează, de asemenea, crearea. Unul dintre noile instrumente din Google Cloud este „IA generativă pentru a crea și analiza imaginile produselor și textul descriptiv asociat, precum și pentru a genera automat conținut, cum ar fi descrieri convingătoare ale produselor, metadate ale produselor și un limbaj favorabil SEO”, se arată în comunicat. Google a concediat aproximativ 12.000 de persoane în ianuarie 2023 (6% din forța sa de muncă) în fața inflației și a creșterii ratelor dobânzilor, sinonime cu reducerea cheltuielilor din partea agenților de publicitate. De atunci, gigantul internetului a investit masiv în inteligența artificială generativă.