Ceea ce era până acum un simplu zvon s-a confirmat: Google va include un sistem de blocare a reclamelor în browser-ul Chrome care va intra în funcțiune de anul viitor.
Google a confirmat faptul că lucrează la o tehnologie de blocat reclame care va face parte din browser-ul Chrome încă de la începutul anului viitor. Oficialii Google numesc această funcție ad filter, nu ad blocker, pentru că, spun ei, nu vor fi blocate toate reclamele.
Chrome va bloca reclamele considerate intruzive, care compromit grav experiența utilizatorilor. Clipurile video care pornesc automat și interstițialele care acoperă tot ecranul sunt două exemple de tipuri de reclame care vor fi blocate în curând de Chrome.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Evaluarea calității reclamelor va fi realizată pe baza principiilor puse la punct de Coalition for Better Ads, o organizație din care fac parte, alături de Google, Facebook, News Corp și The Washington Post.
Sridhar Ramaswamy, șeful diviziei responsabile de reclame din cadrul Google, spune că reclamele care nu respectă regulile vor fi blocate fără discriminare – inclusiv reclamele vândute de Google ar putea fi blocate în acest fel.
Noua facilitate, care va funcționa atât pe desktop, cât și pe mobile, pare o armă cu două tăișuri care are păți pozitive evidente, dar vine și cu un bagaj îngrijorător.
Pe de o parte, eliminarea reclamelor intruzive este o veste bună pentru utilizatori. Chiar și o parte dintre cei care folosesc un instrument de blocat reclame ar putea renunța la el, dacă reclamele afișate au un format care nu deranjează.
Pe de altă parte, nu este tocmai vestea pe care publisherii ar dori să o audă. Google, al cărui browser deține aproximativ 60% din piață, capătă puterea de a decide cine poate și ce poate afișa în materie de reclame, în condițiile în care ea însăși este o companie care trăiește din reclame. E ca și cum un meci de fotbal ar fi arbitrat de un jucător de la echipa care oricum este mai valoroasă și are toate șansele să câștige.